Ook Red Bull voegt zich bij KPN eDivisie
- Sponsoring
- 31 mrt 2021 @ 14:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - eSports
- 31 mrt 2021 @ 14:18
- Sjaak Hoogkamer
Red Bull wordt Official Beverage Supplier van de KPN eDivisie. Als onderdeel van deze samenwerking wordt voor het eerst de Red Bull Rookie of the Year Award geïntroduceerd.
De Rookie of the Year eert de hoogst gerangschikte nieuwkomer van het jaar. Red Bull zal ook de Best Seat in the House hosten tijdens beide KPN eDivisie Finals, een officieel kwalificatietoernooi voor de EA SPORTS FIFA Global Series. Daarnaast worden Red Bull-producten naar alle KPN eDivisie-spelers verzonden.
De KPN eDivisie is een esports-competitie voor de clubs in de Eredivisie, waar EA SPORTS FIFA 21-spelers die de clubs vertegenwoordigen strijden om het virtuele kampioenschap in FIFA Ultimate Team. De KPN eDivisie wordt live geproduceerd en kent een prijzenpot van € 50.000 per seizoen.
Red Bull wordt Official Beverage Supplier van de KPN eDivisie
‘We zijn dankbaar voor deze samenwerking met Red Bull,’ aldus DreamHack Sports Games CCO Scott Steedman. ‘De KPN eDivisie en de Nederlandse Eredivisieclubs hebben met de KPN eDivisie een sterke basis opgebouwd – miljoenen fans in Nederland spelen regelmatig EA SPORTS FIFA. De KPN eDivisie naar deze community toe brengen is iets waar we veel waarde aan hechten. We kijken ernaar uit om deze waardevolle samenwerking met Red Bull te maximaliseren.’
Voor Arnoud Schonis, Project Manager eSports bij de Eredivisie CV, tekent de samenwerking met Red Bull de fase waar de KPN eDivisie nu in zit: ‘Als ik zie welke merken zich aan de KPN eDivisie hebben verbonden, zie ik enkel absolute A-merken. Dat ook Red Bull de kracht en de potentie van de KPN eDivisie inziet, zegt mij dat we de competitie opnieuw naar een nóg hoger niveau hebben gebracht. Continue ontwikkeling, professionalisering en vernieuwing blijven ook de komende jaren vaste doelen van de KPN eDivisie.’
Eredivisie
De KPN eDivisie is gestart op dinsdag 30 maart en is elke dinsdag en woensdag live te volgen op het KPN eDivisie YouTube kanaal. De KPN eDivisie wordt georganiseerd door de Eredivisie en DreamHack Sports Games. De KPN eDivisie Finals staan gepland voor woensdag 2 juni.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam... 08-11-2024
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing