ING en de Junior Company verlengen partnership

ING en de Junior Company verlengen partnership
  • Sponsoring
  • 16 jul 2024 @ 13:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

ING en de Junior Company van Het Nationale Ballet verlengen hun partnership. ING is sinds 2017 hoofdsponsor van de Junior Company. In de Junior Company wordt ballettalent klaargestoomd voor een professionele carrière.

In de Junior Company wordt de nieuwe generatie ballettalent gedurende twee jaar op zodanige wijze ondersteund en begeleid, dat ze aan het einde van het traject zijn voorbereid om door te stromen naar een positie bij Het Nationale Ballet of naar een ander internationaal balletgezelschap. De Junior Company bestaat voor de helft uit studenten in het laatste jaar van hun opleiding aan de Nationale Balletacademie, die op deze manierervaring opdoen in de praktijk. Daarmee fungeert de Junior Company voor deze jonge balletdansers als de belangrijkste schakel tussen opleiding en beroepspraktijk. En met succes; op dit moment bestaat bijna 50% van het tableau van Het Nationale Ballet uit voormalig Junior Company dansers.

Samenwerking
Dankzij de meerjarige steun van ING kan de Junior Company vele initiatieven en activiteiten ontplooien. Zo presenteren de jonge dansers zichzelf jaarlijks in hun eigen programma waarmee ze niet alleen langs vele theaters door heel Nederland toeren, maar ook op bijzondere locaties optreden in Nederland en op internationale podia. Deze programma’s bestaan naast puur klassieke balletten ook uit werken gecreëerd door een nieuwe generatie choreografen, speciaal geënt op de jonge dansers.

Door samenwerkingen aan te gaan met makers en gezelschappen uit andere (dans)disciplines komen de Junior Company dansers in aanraking met werk dat veel breder is dan puur klassiek ballet, wat een enorme verrijking betekent van hun dansvocabulaire. Met deze samenwerkingen worden bovendien nieuwe publieksgroepen bereikt. Daarnaast leveren de dansers van de Junior Company een belangrijke bijdrage aan de uitvoeringen van de grote klassieke balletten van Het Nationale Ballet. Ook zijn er jaarlijks ontmoetingen tussen jonge medewerkers van ING en de dansers van de Junior Company. In dit zogeheten Buddy Programma worden ervaringen uitgewisseld over presteren op het hoogste niveau.

Veel bereikt
Ted Brandsen, directeur van Het Nationale Ballet: ‘Door het partnership tussen ING en de Junior Company is de afgelopen jaren al veel bereikt. Inmiddels staat de Junior Company internationaal gezien op grote hoogte en willen jonge dansers van over de hele wereld bij de Junior Company dansen. Het behouden van deze positie vergt de komende jaren een constante inspanning in de kwaliteit van de begeleiding van jong talent en in de programmering van de Junior Company. De steun van ING is daarbij een hele belangrijke component.’

Peter Jacobs, CEO bij ING Nederland: ‘Talentontwikkeling staat bij zowel de Junior Company als bij ING centraal. Het koesteren en ontwikkelen van talenten is belangrijk voor het blijvende succes van elke organisatie. Vanuit onze samenwerking hebben we een speciaal Buddy Programma opgezet waarbij de talenten van ING en het ballet zich kunnen ontwikkelen om zo verder te groeien. Ondanks verschillende werkvelden zijn er veel overeenkomsten tussen onze jonge talenten. Wij geloven dat talent excelleert bij inspiratie en nieuwe of andere dingen doen. ING wil als trotse hoofdsponsor van de Junior Company talentontwikkeling zo goed mogelijk faciliteren zodat de jonge dansers kunnen doen wat ze het liefste doen: dansen.’

Foto: De Junior Company. ©Altin Kaftira.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken