Allianz Direct kiest EssenceMediacom als strategische mediapartner

Allianz Direct kiest EssenceMediacom als strategische mediapartner
  • Bureaus
  • 24 feb 2025 @ 00:58
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Allianz Direct heeft EssenceMediacom (onderdeel van GroupM) gekozen als strategische mediapartner na een zorgvuldig selectieproces. De samenwerking omvat Above The Line (ATL) media inkoop, strategieontwikkeling, meting en optimalisatie.

EssenceMediacom zal ook een belangrijke rol spelen in het integreren van mediakanalen om synergie en impact te maximaliseren. Allianz Direct vroeg potentiële bureaus om hun capaciteiten te demonstreren op verschillende belangrijke gebieden, waaronder het ontwikkelen van een jaarlijkse mediastrategie, het beschrijven van hun aanpak voor merk- en performance campagnes, het tonen van expertise in Marketing Mix Modeling en budgetallocatie, het specificeren van methoden voor het meten en optimaliseren van campagnesucces, het presenteren van hun huidige werkmethoden en het schetsen van hun aanpak voor transitiemanagement.

‘Tijdens het selectieproces raakte we onder de indruk van EssenceMediacom. Hun expertise in Marketing Mix Modeling en benadering van het integreren van merk- en performance campagnes waren doorslaggevend in ons besluitvormingsproces. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking waarmee we nog meer mensen op het juiste moment bereiken en hen helpen om snel en makkelijk de verzekering te kiezen die bij hen past’, zegt Jeanine Voulon, Brand & Campagne Marketeer bij Allianz Direct.

‘We zijn vereerd met het vertrouwen dat Allianz Direct in ons heeft gesteld en trots op het feit dat we geselecteerd zijn als hun strategische mediapartner’, stelt Dymfna Bak, onderdeel van het EssenceMediacom client leadership team. ‘Onze gedeelde passie voor innovatie en strategisch inzicht heeft geleid tot een sterke synergie tussen onze teams. We zijn enthousiast om onze expertise in te zetten en samen te werken aan impactvolle campagnes die echt het verschil gaan maken.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken