Winnaars Gouden Zaag 2017 zijn Tim Blaney Davidson en Bastian Lievers (AKQA)
- Algemeen
- 26 jun 2017 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CannesAwards
- 26 jun 2017 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
In de Dutch Embassy of Creativity voorheen bekend als Longbeach Club te te Cannes, zijn Tim Blaney Davidson en Bastian Lievers (AKQA) uitgeroepen tot de Gouden Zaag winnaars 2017. Tijdens de ceremonie onder leiding van eindjury Lode Schaeffer en Peter van Woensel Kooy, maakte MT-hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer tevens bekend voortaan ook strategisch talent te gaan bekronen. Daarnaast was er aandacht voor het 25-jarig bestaan van de Jonge Honden en voor het 15-jarig bestaan van de Gouden Zaag. Uit het juryrapport:
De Gouden Zaag wordt sinds 2002 uitgereikt aan creatief toptalent dat het hardst aan de stoelpoten van de gevestigde creatieve orde zaagt. Klik hier voor de 6 genomineerde teams van 2017 en hun portfolio's.
JURYRAPPORT GOUDEN ZAAG 2017. DIT IS DE TOP 3:
Over team Nick Maas en Leo van Oss (DDB & Tribal Amsterdam):
'Frisse ideeen, nieuwe aanpakken die merken versterken. Knap compromisloos uitgevoerd, met KLM Nightslight en Real Time Religion als sterke voorbeelden. Hiermee zijn Leo en Nick een waardevolle toevoeging van reclamebureaus en hun klanten.'
Over team Tom Klaver en Sebastiaan Witteveen (Dawn Amsterdam):
'Denken verder dan alleen reclame ideeen. Komen met slimme oplossingen als het warmte meubel en een slim reframing idee voor de tentoonstelling van Matisse.
Die manier van denken maakt ze de creatieven van de toekomst. '
Over Tim Blaney Davidson & Bastian Lievers (AKQA):
'Hun werk heeft global appeal: de kwaliteit van merken die wereldspelers zijn of willen worden. Datzelfde geldt daarmee voor Tim en Bastian zelf.
Denken na over content en andere vormen om merken onderdeel te maken van het leven van consumenten, de animatieserie voor KLM is daar een mooi voorbeeld van.
Consumenten maken tegenwoordig zelf wel uit of ze reclame tot zich nemen.'
The winners:
'Creatieven die de potentie hebben om merken onderdeel te laten zijn van populaire cultuur hebben de toekomst. Die potentie voel je bij Tim en Bastian. Dat gekoppeld aan hun grensoverschrijdende executie maakt ze de winnaars van de Gouden Zaag 2017.'
DE WINNAARS VAN DE GOUDEN ZAAG 2017 ZIJN:
TIM BLANEY DAVIDSON & BASTIAN LIEVERS
Reactie op hun nominatie: klik hier
Portfolio: www.timandbastian.com
Tim Blaney Davidson en Bastian Lievers (AKQA)
Tijdens #TOTGA 2017 op 5 juli 2017 in Tuschinski Amsterdam zullen de winnaars en de top 3 nogmaals gehuldigd worden.
Nagekomen foto van deze feestelijke uitreiking in Tuschinski:
Check hier de lijst met alle genomineerde teams
Check hier het verslag over de shortlist-juryronde door bestuur Jonge Honden
Lees hier meer over de Jonge Honden
De eindjury Lode Schaeffer en Peter van Woensel Kooy
De winnaars van vorig jaar: Mees en Sharon, makers van de cover van de nu al legendarische Cannes-editie 2017 voor MarketingTribune.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Leo van Oss
- compromisloos
- Dutch Embassy of Creativity
- Lode Schaeffer
- Cannes
- MT
- 2017
- Longbeach Club
- stoelpoten
- DDB & Tribal
- eindjury
- Peter van Woensel Kooy
- Tom Klaver
- Gouden Zaag
- Real Time Religion
- t KLM Nightslight
- team
- Jonge Honden
- Nick Maas
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- Trustoo: 'Voldoen bedrijven niet aan onze kwaliteitseisen, dan...
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Ministerie van VWS en ActiZ: praat over hoe je ouder wil worden
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing