Marketing Executive Center voortaan thuis bij Nima
- Algemeen
- 21 jun 2018 @ 08:30
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Overname
- 21 jun 2018 @ 08:30
- Redactie Online
De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing MEC wordt onderdeel van Nima. Dat hebben beide organisaties deze morgen bekendgemaakt. De activiteiten van MEC worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor Marketing.
Het nieuws over de integratie werd deze morgen bekendgemaakt op de Nima Marketing Day, waar ruim 1.600 marketeers uit het Nederlands bedrijfsleven bijeenkomen. Het MEC wil een platform bieden voor kennis en inspiratie, ontmoeting, netwerk en maatschappelijke betekenis. Hiertoe wil het MEC de verbinding tussen cmo’s organiseren, om kennis en ervaring te ontsluiten en daarmee bij te dragen aan het bouwen van sterke merken.
NIMA, dat als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales ruim 25 community’s huisvest binnen zijn organisatie, had nog geen open netwerk voor álle marketingdirecteuren en chief marketing officers.
Volgens MEC-voorzitter Joris van Zoelen is het MEC en zijn ruim 50 aangesloten marketeers daarom op zijn plaats bij Nima: ‘De organisaties zijn opmerkelijk complementair. MEC en Nima zijn als collega-beroepsverenigingen altijd vriendelijk met elkaar omgegaan en juist omdat een echte marketingbestuurdersclub niet bestond binnen Nima, zijn wij ooit ontstaan. Binnen Nima kunnen we met MEC verder groeien. Daar is het netwerk heel geschikt voor en ik denk ook dat het een goed moment is om dat te doen. De positie van marketeers in de boardroom is al decennia onderwerp van gesprek, daaraan is niets nieuw. De relevantie van de marketingfunctie voor de ondernemingsstrategie is onder invloed van digitalisering sterk aan het veranderen. Inspirerende merken leren ons dat financiële én morele regie van marketeers op commerciële processen het verschil maken. We hebben elkaar nog veel te leren.’
Volgens Martin Huisman is de toevoeging van MEC van grote waarde voor het marketingvak: ‘Als de grondleggers van het marketingdenken in Nederland verenigen we enerzijds register marketeers en senior marketing professionals, maar ook bedrijven in de Nima Top Marketing Club. Een open toegankelijk netwerk voor marketingdirecteuren en -managers konden we onze nieuwe en al aangesloten leden niet bieden. Daar komt nu verandering in en daar zijn we blij mee, want ik denk dat zowel de MEC-leden als onze eigen achterban veel baat zullen hebben bij deze stap.’
In de beweging van de samenwerking tussen MEC en Nima zal Van Zoelen terugtreden als voorzitter en het stokje overdragen aan Dennis Lith die sinds 2011 al ziting nam in het bestuur van MEC. Van Zoelen zal als speciaal adviseur op de achtergrond betrokken blijven.
Erik Hoogenhout en Floris van Dam zullen toetreden tot het nieuwe MEC-bestuur dat de komende periode nog verder vorm zal krijgen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit...
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
- Sanquin en Gladiator II eren bloeddonors met standbeeld
- [column] 'Employer branding is geen vak apart'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events