Basic-Fit lanceert 'Boost je Mood' campagne

Basic-Fit lanceert 'Boost je Mood' campagne
  • Algemeen
  • 26 aug 2024 @ 10:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De campagne benadrukt de voordelen van sporten voor het fysieke en mentale welzijn.

Uit onderzoek van Basic-Fit onder 2.258 volwassenen blijkt dat een meerderheid van hen niet alleen sport om fysiek fit te zijn en er goed uit te zien, maar ook om zich goed te voelen. Daarbij geeft de helft van de respondenten aan hun mentale fitheid net zo belangrijk te vinden als hun fysieke fitheid. 42% van de respondenten is verder van mening dat een gezond lichaam een voorwaarde is voor een gezonde geest. Met de ‘Boost je Mood’-campagne wil Basic-Fit naar eigen zeggen ‘meer bewustwording creëren van de positieve effecten van sport op het welzijn, zowel mentaal als fysiek.’

De Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO), het RIVM en de GGD rapporteerden deze zomer dat de mentale gezondheid van met name jongvolwassenen afneemt. Wetenschappelijk onderzoek toont volgens Basic-Fit aan dat regelmatig sporten stress vermindert, het zelfvertrouwen toeneemt, slaap verbetert en op de korte- en lange termijn het humeur verbetert.

Leden van Basic-Fit herkennen deze effecten ook. Uit een steekproef blijkt dat 84% van hen direct na het sporten een beter humeur heeft. Verder geeft 83% aan zich na het sporten meer ontspannen en helder te voelen. 93% raadt sporten dan ook aan als middel om je welzijn te verbeteren, zowel fysiek als mentaal.

Erica van Vonderen-Hahn, CCO van Basic-Fit: ‘Bij Basic-Fit streven we ernaar om iedereen de kans te geven om niet alleen fysiek fit te zijn, maar zich ook mentaal sterk te voelen. Met de 'Boost je Mood'-campagne willen we onderstrepen dat sporten verder gaat dan het verbeteren van je uiterlijk; het draait om het versterken van je algehele welzijn. Sporten is een krachtig middel om je humeur te verbeteren, stress te verlichten en je zelfvertrouwen te vergroten. Door fitness voor iedereen toegankelijk te maken, willen we mensen inspireren om voor zowel hun lichaam als hun geest te zorgen, en zo een positieve impact te maken op de samenleving als geheel.’

De ‘Boost je Mood’ campagne speelt op televisie, sociale media, radio en buitenreclame en duurt tot eind september. Ook zullen verschillende ambassadeurs de campagne steunen.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken