DHL Parcel maakt enorme groei door

DHL Parcel maakt enorme groei door
  • B2b
  • 24 jun 2021 @ 10:01
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Verkoop

DHL Parcel heeft een enorme groei doorgemaakt. Het bedrijf zag zijn marktaandeel in een paar jaar tijd van 10 naar 35 procent stijgen. Dat komt neer op een verviervoudiging van het aantal verstuurde pakketten van 50 miljoen naar 200 miljoen.

‘We groeien door externe factoren, maar zeker ook door de power en competenties van onze eigen mensen. Als je groeit is het belangrijk dat medewerkers meegroeien in hun persoonlijke ontwikkeling en werkgeluk. Daar zijn we heel bewust mee bezig’, vertelt Michel Clausing, CCO bij DHL Parcel.

‘Door klantgerichter te werken hebben we de commerciële slagkracht flink weten te vergroten’, vervolgt Clausing. 'DHL was jarenlang een productgerichte organisatie. Het ging om het verkopen van het product en het afsluiten van de deal. We hebben nu een transitie gerealiseerd naar een relatiegerichte vorm van werken. De basisvraag die we nu elke dag stellen is: hoe kunnen we onze klant zo goed mogelijk helpen? Wat heeft hij nodig? Hoe kunnen wij daarop aansluiten? We bieden steeds meer toegevoegde waarde in het vakgebied van onze klant.’

De klanttevredenheid over het accountmanagent is bij DHL gestegen met 10 procent. Het bedrijf is twee jaar geleden een trainingstraject gestart met een nieuwe aanpak en periodieke persoonlijke trainingen. Ook is er nu een online omgeving met een dashboard en leermodules.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken