DubbelFrisss lanceert nieuwe smaken met feestlied

- Food-en-retail
- 25 feb 2025 @ 10:12
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 feb 2025 @ 10:12
- Kel Koenen
DubbelFrisss, een merk van Riedel en marktleider in fruitsappen in Nederland, speelt in op de Spritz-trend met de introductie van twee nieuwe alcoholvrije mocktails: Sinaasappel Spritzzz en Limoncello Spritzzz. Om de lancering te vieren, heeft het merk samen met feestduo Het Feestteam het nummer ‘Dubbel Dubbel’ uitgebracht.
Het lied onderstreept de boodschap dat een feestje ook zonder alcohol gevierd kan worden. De nieuwe Spritzzz-smaken worden gelanceerd in week 9, precies tijdens het carnavalsseizoen en de wintersportperiode. Julie van Bergen, Marketing Manager DubbelFrisss, licht toe: ‘DubbelFrisss staat voor dubbel genieten. We vonden het logisch om de introductie van onze nieuwe Spritzzz mocktails te combineren met een feestlied. Want wat is een feestje zonder muziek? Het Feestteam was de perfecte match om deze boodschap over te brengen.’
Het Feestteam heeft niet alleen het nummer ‘Dubbel Dubbel’ opgenomen, maar ook een videoclip waarin verschillende influencers een rol spelen. Social media is een belangrijk onderdeel van de campagne, aldus Van Bergen. ‘Naast onze eigen kanalen worden ook de platforms van Het Feestteam en influencers ingezet om de introductie breed uit te dragen.’
De lancering van de Spritzzz-smaken wordt ondersteund met advertenties en acties op de winkelvloer. Op de verpakkingen is een QR-code geplaatst die direct naar het feestlied op Spotify leidt. ‘Zo heb je met een pak Spritzzz meteen alle ingrediënten in huis om een feestje te bouwen’, aldus Van Bergen.
De introductie van de nieuwe Spritzzzen volgt op het succes van de in 2023 gelanceerde Strawberry Mojito en Pornstar Martini mocktails. Hoewel deze namen aanvankelijk discussie opriepen, bleek het concept een schot in de roos. ‘We lieten zien dat je geen alcohol nodig hebt om een feestje te bouwen en dat sloeg aan. We zijn ervan overtuigd dat de nieuwe Spritzzz-smaken hetzelfde effect zullen hebben’, zegt Van Bergen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- DubbelFrisss lanceert nieuwe smaken... 25-02-2025
- Mexicano wil cultstatus binnen... 24-02-2025
- Techinvesteerder Prosus koopt Just... 24-02-2025
- [FSIN] Buitenshuis ontbijten neemt... 24-02-2025
- Johnny Cashew in zee met Tony's... 21-02-2025
- Kruidvat viert 50 jaar 'verrassend... 21-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day