DJI breidt ‘Er zit meer achter’-concept uit met wervingscampagne zorgprofessionals

DJI breidt ‘Er zit meer achter’-concept uit met wervingscampagne zorgprofessionals
  • Bureaus
  • 25 feb 2025 @ 11:05
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een nieuwe wervingscampagne onder de noemer ‘Er zit meer achter werken in de zorg bij DJI’. De campagne bouwt voort op het succesvolle ‘Er zit meer achter’-concept en legt de focus op de betekenisvolle rol van zorgprofessionals binnen justitiële inrichtingen.

Met de vraag ‘Hoe help je iemand die vastzit verder?’ daagt DJI zorgprofessionals uit om na te denken over hun bijdrage aan het herstel en de toekomst van gedetineerden en patiënten. DJI wil met de campagne onderstrepen dat er naast beveiligings- en penitentiaire functies ook talrijke zorgfuncties bestaan binnen de organisatie. Van justitieel verpleegkundigen en GZ-psychologen tot sociotherapeuten en forensisch therapeutisch medewerkers: elke zorgprofessional draagt op zijn eigen manier bij aan de begeleiding en behandeling van justitiabelen.

Volgens Inge Klein, senior employer branding specialist bij DJI, is de campagne noodzakelijk om een realistischer beeld te schetsen van werken in de zorg binnen justitiële inrichtingen. ‘Zorgprofessionals zetten zich elke dag in om anderen te helpen en binnen DJI maken ze een verschil op een plek waar dat misschien niet meteen vanzelfsprekend lijkt. Juist daarom is deze campagne zo belangrijk.’

Employer branding-bureau SteamTalmark ontwikkelde de campagne, die wordt verspreid via online video’s, social media en vakgerichte printadvertenties. De kernvraag ‘Hoe help je iemand die vastzit verder?’ vormt de rode draad, waarbij de visuele uitwerking draait om het stilzetten van emotionele momenten in de tijd. De camera beweegt langzaam rondom deze bevroren scènes, wat het belang van zorgprofessionals binnen DJI benadrukt.

Onno Gout, client director bij SteamTalmark, legt uit: ‘De zorg die binnen DJI geleverd wordt, heeft vaak een grotere impact dan mensen denken. Het personeelstekort in zorgfuncties binnen DJI maakt het extra urgent om professionals te inspireren om een stap verder te kijken en de kansen te zien die deze uitdagende werkomgeving biedt.’



Met de campagne hoopt DJI niet alleen nieuwe zorgprofessionals aan te trekken, maar ook het maatschappelijke bewustzijn rondom de zorg binnen justitiële inrichtingen te vergroten. ‘Mensen hebben vaak geen beeld, of een vertekend beeld van werken in de zorg bij DJI. Met deze campagne laten we zien hoe veelzijdig, uitdagend en waardevol dit werk is’, aldus Klein.

Credits

Dienst Justitiële Inrichtingen
Charlotte de Groot
Inge Klein
Tim Korfker
Sharon Nobel

SteamTalmark
Creatie: Èwa Oduguwa, Jolien Kappert, Maarten Kuipers, Martin van Triest
Account: Onno Gout, Manon Slierendrecht

Productie Soda
Producer: Coen van Berkel en Julia Oosterhoff
Regie: Michaël Sewandono
​DOP: Daan Bukman

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken