Mexicano wil cultstatus binnen carnaval claimen

- Food-en-retail
- 24 feb 2025 @ 15:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 24 feb 2025 @ 15:15
- Peter van Woensel Kooy
Het is weer bijna zover: carnaval. Een echte kraker over dé Mexicano-snack ontbreekt echter nog in dit gedruis, ontdekte het Brabantse 360°-activatiebureau Megawatt. Het verraste daarom hun klant met een feestnummer van formaat.
'De Mexicano heeft alles in zich om een cultstatus binnen het carnaval te claimen', stelt Megawatt. 'Daarom wilden we een nummer maken dat iedereen moeiteloos mee kan zingen. Niet te commercieel, maar vooral héél erg leuk. Vandaar de titel Soms Mini, Soms XXL. Een vette knipoog naar de vele verschillende formaten van… Mexicano, Wat dacht je dan?'
Samenwerking waar je energie van krijgt
Al twee jaar bundelen Megawatt en snackmerk Mexicano hun krachten. 'Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is de energie die ontstaat van de samenwerking en het werk dat we maken. Wat we erin stoppen krijgen we ook weer terug. Hierdoor groeit het vertrouwen. En dat leidt tot extra ruimte en energie voor dit soort initiatieven die volledig proactief en met volle overgave tot stand komen', zegt het bureau.
Anneloes Dekkers, Brand Marketeer bij Goodlife Foods/Mexicano vult aan: 'Ik ben mega verrast met zo’n heerlijke hit! Een enorme eer en supercool dat ze dit voor ons hebben gedaan.'
De kraker is via YouTube en Spotify te beluisteren en voor volgers van MarketingTribune natuurlijk via het venster hieronder.
(PvWK)
credits
merk: Goodlife Foods/Mexicano i.o. Anneloes Dekkers
bureau: Megawatt
concept en tekst: Myron Berger
lead zang: Bo Verbiest
achtergrondzang: Myron Berger, Pieter Claessens
figuranten: Gonnie, Manon, Sebastian, Ries, Lynn, Doyke
video & montage: Niels Spierings
Met dank aan Chris & Lucie van Cafetaria de Willem
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Mexicano wil cultstatus binnen... 24-02-2025
- Techinvesteerder Prosus koopt Just... 24-02-2025
- [FSIN] Buitenshuis ontbijten neemt... 24-02-2025
- Johnny Cashew in zee met Tony's... 21-02-2025
- Kruidvat viert 50 jaar 'verrassend... 21-02-2025
- McKinsey onderzoekt rendement retail21-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day