N=5 wint grote pitch om KPN-account

  • Bureaus
  • 25 nov 2013 @ 10:57
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Pitches

KPN kiest N=5 als reclamebureau om zijn nieuwe marketingkoers verder mee vorm te geven. N=5 kwam als sterkste naar voren in de pitch die KPN begin september heeft uitgeschreven, tussen FHV BBDO, Lemz en N=5. Dit laatste bureau heeft volgens KPN 'een voorstel voor een merkconcept gepresenteerd dat de juiste dynamiek en inhoud heeft waar KPN als merk naar op zoek is. Het laat zien wat telecommunicatie en IT kan toevoegen aan het leven en werk van de Nederlander. Een concept dat bruikbaar is voor de verschillende onderdelen van KPN.'


De pitch van KPN behoort met die rond de NS in 2013 tot de 'pitches van het jaar'. Het pitchgedrag van adverteerders leidde in bureauland al voor tot de nodige discussie. Sommige bureaus weigeren principieel mee te doen aan pitches. Op 16 december leest u hier online over de pitch-aanpak van de bekende pitchbegeleider Conclusion. De KPN-pitch werd overigens begeleid door 3MO, vertelt deelnemer Barbera Wolfensberger (FHV). Over de KPN-pitch waren weinig klachten te horen in het veld.
 

Sterk en open pitch
Commentaar op de uitslag door Coen Olde Olthof, directeur Online en Marketing Consumentenmarkt bij KPN: 'KPN heeft het pitch proces als inhoudelijk sterk en open ervaren. De richtingen van de drie deelnemende bureaus waren onderscheidend en van kwalitatief hoog niveau. Vanaf het begin heeft KPN er voor gekozen om zowel op strategie als inhoud nauw samen te werken met de bureaus. Op verschillende criteria bleek N=5 de beste partij om onze aangescherpte marketingstrategie een stap verder te brengen. Een combinatie van strategische kracht, creatieve kwaliteit, chemie en positieve consumententests hebben voor ons de doorslag gegeven. Ik zie uit naar het vormgeven van een bestendige relatie met N=5.'

Telfort gaat door
Door de komst van het nieuwe KPN-werk zal de zojuist met een gouden Effie bekroonde campagne voor Telfort door N=5 niet worden gestaakt, meldt N=5 directeur Ole Christern. Deze morgen werd nog een leuke Sint-campagne voor Telfort werd gepresenteerd hier op MarketingTribune. 'Neehoor, de Telfort-campagne is geen conflicting account. De campagne is heel succesvol en Telfort is onderdeel van KPN, dus daar is geen enkele reden voor.' Christern meldt dat de champagne 'al op' is en dat zijn bureau zeer trots is op de de pitch-winst. 'We vinden het geweldig. Maar we hadden het ook wel verwacht. Als je aan een pitch begint, moet je immers denken te gaan winnen.'
Wanneer de eerste uitingen voor KPN zullen volgen, kon Christern nog niet zeggen. Op de site van N=5 staat het grote nieuws nog niet vermeld.
(PvWK)
 







Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken