Valentijn de Jong koopt zich in bij internetbureau Acato
- Bureaus
- 23 okt 2015 @ 13:59
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaZakelijkDigitaal
- 23 okt 2015 @ 13:59
- Redactie Bureaus
Valentijn de Jong is via een management buy-in grootaandeelhouder geworden van het full-service internetbureau Acato uit Den Haag. De Jong versterkt het management van de 15 jaar actieve internetonderneming en gaat eigenaren Gijs van den Boom en Lodewijk van der Meer helpen de groeiambities waar te maken. Acato werd tijdens de zoektocht en de onderhandelingen begeleid door Marktlink Fusies & Overnames.
Al tijdens de studie startten Van den Boom en Van der Meer met de activiteiten van Acato, het full service internetbureau voor strategie, ontwerp en realisatie. Na een flinke groei, telde de onderneming eind 2014 circa 25 medewerkers. Mede-oprichter Lodewijk van der Meer: 'Voor ons was een 'fit' qua cultuur tussen de medewerkers van Acato en de buy-in partij een absolute must. Hiernaast realiseerden we ons dat we door de groei steeds verder van de operatie af kwamen te staan. Wij zagen bepaalde kansen en ontwikkelingen in de markt, waar we ook zelf graag onze tanden in wilden zetten.'
Uiteindelijk werd gekozen voor een Management Buy-In. Jan Dijkmans van Marktlink: 'Acato bleek een financiële huishouding te hebben waar geïnteresseerde strategen zelf niet aan konden tippen. Hierdoor werd het terugverdienmodel voor die partijen risicovoller. Hiernaast was Acato een goed voorbeeld van te klein voor tafellaken, te groot voor servet. Tot slot waren de operationele uitdagingen en omzet-omvang ideaal voor een MBI-kandidaat met de juiste kennis en kunde.'
De Jong wordt operationeel eindverantwoordelijk, Gijs en Lodewijk zullen zich meer bezig houden met inhoudelijke ontwikkelingen en accounts. Tevens zullen zij de nieuwe, tweede vestiging in Utrecht op de kaart gaan zetten en aansturen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Hoe inclusief is de Nederlandse... 11-02-2025
- Theun Eijkemans volgt Willem-Albert... 11-02-2025
- Drie vragen aan… Shelley Igbinosa11-02-2025
- Roorda wordt strategisch... 10-02-2025
- Patrick Molleman vertrekt bij OMG10-02-2025
- De Superbowl-commercial top 5... 10-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day