Douwe Bob in campagne NS International
- Bureaus
- 21 aug 2018 @ 09:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Commercials
- 21 aug 2018 @ 09:19
- Sjaak Hoogkamer
Zanger Douwe Bob speelt een hoofdrol in de nieuwe film van NS International, gemaakt door Initiative. In de campagne, genaamd Retour, word de kijker door muzikant en songwriter Douwe Bob meegenomen op een reis naar Berlijn.
Tijdens de minutenlang durende film kruip je in het hoofd van Douwe Bob die tijdens de terugreis in de trein terugblikt op zijn ervaringen in de Duitse hoofdstad. Je wordt aan de hand van zijn herinneringen meegenomen naar zijn culturele, culinaire en fashion hotspots in Berlijn. De film benadrukt het belang van het op een comfortabele manier nagenieten in de trein op de weg terug en de essentie dat dit nagenieten het reisgevoel verlengd.
Rauw en sexy
De keuze om Douwe Bob een hoofdrol te geven is tot stand gekomen door zijn karakter. Het snijvlak van rauw, sexy, romantisch en een tikje duister dat Douwe Bob definieert matcht met het gevoel dat Berlijn uitstraalt. Daarnaast reist Douwe Bob zelf regelmatig met de trein. Hij komt dan ook geloofwaardig over als treinreiziger.
Leonie Richardson, Client Lead Initiative: ‘Het Retour-concept draait erom dat we de kijker meenemen tijdens de reis terug. Hier ziet hij sferische beelden van de herinneringen van één van de NS International-bestemmingen. Dit nagenieten accentueert dat de trein een wezenlijk onderdeel is van je reis.’
José Hofman, communicatiemanager bij NS International: 'In de eerste film binnen het Retour concept gingen we naar Parijs met Susan Smit. Nu dus naar Berlijn met Douwe Bob. De Retour-films bieden ons de mogelijkheid om het comfort en de ontspanning van de treinreis te laten zien, in combinatie met inspiratie over de bestemming.’
Samenwerking Sanoma & Adfactor
Naast de video is er ook een samenwerking met Sanoma en Adfactor opgezet waarbij de betreffende steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie bleek goed te werken bij de Parijs inzet en is hierom opnieuw gekozen voor Berlijn. Ook zijn er cutdowns van de hoofdfilm gemaakt op de thema’s: Culinair, Cultureel en Shoppen. Deze worden gericht over de verschillende blogs en platformen ingezet voor een nog krachtiger impact.
Credits
NS International: Jose Hofman, Melanie Baas, Esther Tersteeg, Kees-Jan van der Weijden
Bureau: Initiative
Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg
Agency producer: Judi Stierman
Productiemaatschappij: Dare Creative
Executive Producer: Miriam Rapon
Regisseur: Bas Verwoerd
Producer: Robin Mak
DOP: Max Maloney
Edit: Gabiel Bauer
Grading: The Lodge
Audio-post productie: Earforce
Music compositing: Earforce
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- ‘Detective George’ in nieuwe Nespresso-campagne
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
- KPMG lanceert nieuwe merkcampagne: 'Het blijft mensenwerk'
Laatste Nieuws
- Odido lanceert campagne voor... 23-01-2025
- Ministerie OCW lanceert campagne... 23-01-2025
- Drie vragen aan... Gijsbregt Vijn23-01-2025
- Yuki en The Other Agency altijd... 23-01-2025
- Nieuw bureau exclusief voor de... 23-01-2025
- Croma focust op TikTok om jongere... 22-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day