Friends & Foes aan de slag voor Kanzi
- Bureaus
- 17 mrt 2020 @ 13:54
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodPitchesNieuwkomersKlanten
- 17 mrt 2020 @ 13:54
- Lucas Boon
Het nieuwe reclamebureau Friends & Foes in Amsterdam gaat aan de slag voor het internationale appelmerk Kanzi. Dit is de eerste gewonnen pitch van het bureau, dat nu inmiddels voor drie opdrachtgevers werkt.
Het creatief bureau is opgericht door Gijs de Beus (strategie), Rogier Heijning (creatie) en Pascalle van der Kroef (account). Het drietal was hiervoor werkzaam in het managementteam van Lemon Scented Tea. Friends & Foes werkt voor het Europese account van Kanzi, nationaal werkt het merk samen met Natwerk.
Jan Willem Verloop, variety manager bij GKE Fruit (waar Kanzi onder valt), over zijn keuze voor Friends & Foes: 'We weten nu weer haarscherp waar het merk voor staat, over landen heen. Maar dat niet alleen, het creatieve concept van dit bureau biedt uitstekende mogelijkheden om ons merk de komende jaren in Europa te laten groeien.'
De naam en bureaupropositie van Friends & Foes zijn gebaseerd op de visie dat ieder merk, net als de held in een verhaal, een doel heeft en een vijand, die overwonnen moet worden. De Beus: ‘Kanzi heeft net als andere merken meer klanten nodig om te groeien: ‘brands need friends’. Maar om eruit te springen tussen alle andere merken heb je ook een foe, een tegenstander, nodig. Dat trekt de aandacht en laat zien wat je betekenis is voor mensen. Met onze aanpak hebben we in het pitchproces samen met Kanzi op deze manier fundamentele strategische keuzes kunnen maken.’
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024