Essent claimt in nieuwe campagne Energie van vandaag
- Bureaus
- 16 nov 2020 @ 15:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 16 nov 2020 @ 15:03
- Sjaak Hoogkamer
Essent gaat met het nieuwe thema Energie van vandaag aan de slag. Het thema komt voort uit de nieuwe positionering van het energiebedrijf die de afgelopen maanden in samenwerking met Accenture Interactive is ontwikkeld.
‘Energie van vandaag’ staat volgens Essent voor alles wat je kan verwachten van een energiebedrijf vandaag de dag. Groen en duurzaam natuurlijk, maar ook services en proposities die passen bij de wensen van vandaag. Zoals korting voor vaste klanten (in plaats van alleen de gebruikelijke korting voor nieuwe klanten) en advies én praktische hulp bij het isoleren van je huis. Deze positionering en de bijbehorende campagne moet handen en voeten geven aan de drie kernwaarden van Essent: dichtbij, praktisch en deskundig.
Het is onze missie om de klant actief te helpen om de volgende stap te zetten in energie
Bas van Vlierden, Director Marketing & Brand van Essent: ‘Het is onze missie om jou actief te helpen om de volgende stap te zetten in energie. Of die stap nu klein of groot is. Het thema ‘Energie van vandaag’ en de praktische invulling daarvan past daar goed bij. Er wordt in de markt al genoeg gepraat over energie en vooral veel ‘hoog-over’ gecommuniceerd over morgen, de toekomst, de volgende generatie. Terwijl juist vandaag actie nodig is. Vandaar dit thema, onze nieuwe waarden en onze nieuwe campagne met monteur Freek in de hoofdrol. Waarmee we laten zien dat we stad voor stad, straat voor straat, bedrijf voor bedrijf, huis voor huis en meter voor meter onze klanten helpen met de volgende stap.’
In de nieuwe Essent-campagne staat monteur Freek centraal
Peter van Rij, Creative Director van Accenture Interactive: ‘We hebben ervoor gekozen om een monteur centraal te zetten: Freek. Hij is het nieuwe gezicht van Essent die met zijn magenta busje door het hele land rijdt en bij iedereen over de vloer komt. Hij is een echte doener, en staat model voor de mentaliteit van Essent. Daarnaast zijn we ontzettend blij met Jan Albert de Weerd als regisseur, bekend van o.a. De Luizenmoeder. Hij is de juiste persoon om zo’n personage én het merk op de juiste manier neer te zetten.’
De campagne is een onderdeel van een grotere beweging die het merk naar eigen zeggen maakt om als dienstverlener iedereen echt te kunnen helpen met de energietransitie. Met groene stroom en gas én met energieservices zoals isolatie, zonnepanelen en verwarmen. Daarom heeft Essent de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in een uitgebreid netwerk van lokale energieadviseurs en monteurs.
Credits
Adverteerder: Essent
Verantwoordelijk bij klant: Sonja den Bakker, Annelien Munsters , Laura Klaver,
Simone de Visser, Rik Hendriks, Pieter van Engelen
Bureau: Accenture Interactive
Account: Lidewij Baneke, Tamara Schelvis, Boudewijn Klaver
Strategie: Gijs de Bruijn
Creatie: Peter van Rij, Martijn van Marle
RTV: Vanessa Janssen, Monique van Smaalen
Productiemaatschappij: Holy Fools
Productie online content: RubenPaulRuben
Regisseur: Jan Albert de Weerd
Production designer: Florian Legters
Producer: Wikke van der Burg
D.O.P.: Tim Kerbosch | Maarten Langelo
Offline montage: Martin Heijgelaar, Jorien Voogt, Pim van der Pas
On Line: Captcha
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Women Inc. lanceert vervolgcampagne... 20-11-2024
- Gamma komt met Eerste Hulp Bij... 19-11-2024
- Bewustwordingscampagne moet begrip... 19-11-2024
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024