Greenpeace roept wereldleiders in campagne op tot streng plastic-verdrag

Greenpeace roept wereldleiders in campagne op tot streng plastic-verdrag
  • Bureaus
  • 9 aug 2024 @ 07:47
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Greenpeace International heeft een campagne gelanceerd die regeringen onder druk wil zetten om een streng wereldwijd verdrag af te sluiten om de productie van plastic te verminderen. Ook moet een einde worden gemaakt aan het eenmalig gebruik van plastic.

De campagne is gecreëerd door creatief bureau We Are Social en geregisseerd door Jon E Price via We Are Social Studios. De bedoeling is om extra aandacht te vestigen op de onderhandelingen over het mondiale plasticverdrag, die in november dit jaar in Busan, Zuid-Korea plaatsvinden. Dit is de laatste van vijf geplande bijeenkomsten, waardoor het cruciaal is dat wereldleiders akkoord gaan met het verdrag om de plasticproductie en -vervuiling te verminderen.

Sportzomer
De campagnefilm is geïnspireerd door de sportzomer van 2024. De 75 seconden lange film toont wereldpolitici die een metaforische race lopen, met de laatste onderhandeling over het VN-plasticverdrag als finish. Onderweg worden de leiders geconfronteerd met obstakels zoals omkoopovereenkomsten en een invasie van fossiele brandstoffen. De film eindigt met een cliffhanger, waarbij de vraag is of ze genoeg hebben gedaan om een plasticvrije toekomst voor de planeet veilig te stellen. De film wordt uitgezonden op de sociale platforms van Greenpeace.

Capucine Dayen, hoofd Global Communications and Engagement voor de plasticcampagne van Greenpeace:  ‘’ De race naar de vijfde en laatste ronde van de onderhandelingen over het mondiale plasticverdrag in Busan, Zuid-Korea, is begonnen en we hopen dat deze film ons zal helpen de finish te halen. We wilden een film die opviel en het bewustzijn vergrootte van de rol die onze wereldpolitici spelen bij het veiligstellen van een plasticvrije toekomst, en de social-first benadering van We Are Social Studios was perfect hiervoor.’

Droomklant
Dan Keefe, UK Head of We Are Social Studios, verklaarde: ‘Greenpeace is een droomklant met een trackrecord van geweldig werk. We zijn zo enthousiast dat we de kans hebben gehad om samen te werken met een liefdadigheidsinstelling die zo’n tastbare verandering teweegbrengt. Dit project stelde het team in staat om hun filmvaardigheden te ontwikkelen en direct samen te werken met klanten, waardoor een belangrijke boodschap op een krachtige manier werd overgebracht met onze geweldige partners en crew.’

Simon Richings, ECD van We Are Social, zei: ‘De film is natuurlijk satirisch – deze mannen en vrouwen in pak zien rennen is grappig. Maar de boodschap is niet zozeer bedoeld om hen te beschimpen, maar meer over het erkennen van de druk en het harde werk dat nodig is om deze cruciale mijlpaal van plasticreductie te bereiken. Maar we willen dat ze winnen!

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken