Onverwachte frisheid op zomerfestivals met Sportlife

Onverwachte frisheid op zomerfestivals met Sportlife
  • Bureaus
  • 13 aug 2024 @ 10:26
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Sportlife brengt deze zomer ‘’Unexpected Freshness‘’ naar de grootste zomerfestivals van Nederland, met de lancering van de ‘’Relax, Refresh and Recharge’’ activatie.

Deze door Megawatt bedachte activatie geeft festivalgangers de mogelijkheid om na alle prikkels en stappen even te relaxen, zichzelf te refreshen en weer volledig te rechargen, zodat ze daarna vol nieuwe energie verder kunnen feesten op festivals als R2, Dance Valley, Zin in de Zomer Fest en Latin Village.

De Sportlife Unexpected Freshness-dome lijkt op een ijsgrot met kou, rook, wit licht en geluidseffecten. Een rustgevende stem heet bezoekers welkom en begeleidt ze naar fase Relax, waarbij je mint ruikt, rook ziet en een relaxed dansje doet. Daarna kom je in de Refresh-fase met kou, CO2-spuiten en uptempo muziek voor een dansmoment. Aan het einde van de experience geeft de voice-over een peptalk en telt af naar Recharge. De omgeving laadt op, het sneeuwt mintgeur en je danst terwijl je de bas voelt. Volledig opgeladen verlaat de bezoeker de dome.

Vorig jaar introduceerde Sportlife hun Sportlife Mints, waarbij drie herkenbare smaken van Sportlife-kauwgom sindsdien ook beschikbaar zijn in mintvorm. Om een activatie te realiseren die volledig in het teken staat van de Mints, heeft Sportlife het 360º activatiebureau Megawatt ingeschakeld voor het concept, de creatie en productie van deze activatie. Megawatt speelt ook een rol in sampling, marktonderzoek onder de doelgroep en influencer marketing. Hierdoor sluit de campagne aan bij de interesses en verwachtingen van de consument.

‘Na eerdere succesvolle activaties voor o.a. Red Band en Sportlife Mints hebben we nu ook een gigantische festivalactivatie voor Sportlife Mints opgezet. De fundering is gelegd voor een vruchtbare samenwerking met Cloetta in de breedte’ volgens Richard Gravemaker, Account Director Megawatt.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken