Axa erkent huiselijk geweld als risico en biedt noodopvang via woningverzekering
- Bureaus
- 9 apr 2025 @ 09:21
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 apr 2025 @ 09:21
- Nanny Kuilboer
Een opvallende campagne uit Frankrijk van verzekeraar Axa in samenwerking met Publicis Conseil. De verzekeringsmaatschappij heeft zijn woningverzekeringspolissen in Frankrijk gewijzigd en trekt huiselijk geweld nu gelijk met brand en overstroming om in aanmerking te komen voor noodhuisvesting.
Het aantal gemelde gevallen van huiselijk geweld bij de politie in Frankrijk is verdubbeld tussen 2016 en 2023, van meer dan 124.000 naar ruim 270.000. Volgens schattingen is het werkelijke aantal slachtoffers bijna 1 miljoen per jaar en huisvesting is een cruciale barrière voor slachtoffers. Slachtoffers van huiselijk geweld zijn vaak geïsoleerd van familie en vrienden en worden financieel gecontroleerd door hun partner, waardoor ze zonder middelen, steun of een veilige plek om naartoe te gaan achterblijven.
Noodopvang en ondersteuning
Verzekeraars zijn gespecialiseerd in noodhuisvesting bij calamiteiten zoals brand of overstroming en beschikken over systemen om een gezin binnen 24 uur in een gelijkwaardige accommodatie te plaatsen. Axa zet deze expertise in om snelle hulp te bieden, zodat het slachtoffer en de kinderen veilig kunnen worden verplaatst. Axa overbrugt de kritieke noodsituatie, waarna non-profitorganisaties de lang termijnondersteuning kunnen overnemen. De verzekeringsmaatschappij biedt twee nieuwe garantie in zijn polissen:
●Juridische, psychologische en financiële ondersteuning, verzorgd door Juridica, de juridische beschermingstak van Axa France, via een team van 50 geschoolde juristen.
●Noodhuisvestingsdekking voor een periode van 7 dagen (verlengbaar) voor het slachtoffer en de kinderen, waardoor ze de tijd en veiligheid krijgen om essentiële stappen te zetten en een oplossing voor de lange termijn te vinden.
Bewuszijnscampagne
Axa heeft een grootschalige communicatiecampagne gelanceerd (tv, nationale billboards, sociale media), in samenwerking met Publicis Conseil. De campagne draait om de toevoeging van 'drie woorden' aan verzekeringspolissen – 'en huiselijk geweld' – die een significant verschil zullen maken. Guillaume Borie, CEO van Axa France, noemt het beschermen van polishouders tegen risico's een kernverantwoordelijkheid en dat deze uitbreiding van de polis voortkomt uit hun expertise in noodhuisvesting en hun langdurige inzet in de strijd tegen geweld tegen vrouwen. De Axa-groep overweegt na de lancering in Frankrijk een uitbreiding naar andere landen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nationale-Nederlanden: een hardloper... 11-04-2025
- Gall & Gall en Natwerk lanceren... 11-04-2025
- Watt e-Bike kiest voor... 11-04-2025
- Festivals als merkcanvas, Life is... 11-04-2025
- Esprix bekroont zesentwintig cases11-04-2025
- BridgeFund lanceert nieuwe... 11-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management