Ontbijtje via Instagram
- Content
- 23 sep 2019 @ 17:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentCampagnesSocial media
- 23 sep 2019 @ 17:01
- Lucas Boon
Zuivelmerk Campina introduceert een ontbijtbezorgservice via Instagram. Wie 's ochtends nooit tijd heeft voor een goed ontbijt, kan voortaan hier terecht. Boomerang Agency tekende voor de campagne.
Hoe je ochtend er ook uitziet, ontbijten met zuivel past in het schema, luidt het credo van Campina. Doel van de service is om een jongere doelgroep te laten zien dat, zelfs op een ochtend vol uitdagingen, goed ontbijten nog steeds tot de mogelijkheden behoort. De service is onderdeel van de campagne 'Start je dag sterk'.
De service gaat als volgt in zijn werk. De gebruiker vult binnen de Storiesfunctie van Instagram zijn gefotografeerde kommetje met zuivel (van Campina uiteraard) in de vorm van GIFjes. Na plaatsing bezorgt Campina het ontbijt de volgende dag in een makkelijk mee te nemen verpakking. De activatie loopt in drie steden: Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Onderzoek
De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Boomerang Agency. Aan de basis ligt een onderzoek naar zuivelconsumptie onder Nederlanders, uitgevoerd door marktonderzoekbureau Ipsos en in opdracht van Campina. Hieruit blijkt uit onder meer dat het percentage dat zuivel eet sinds 2016 is gestegen van 22% naar 29%.
Nicolette de Weerd, brand manager bij Campina, laat weten: 'Men ziet de voordelen van yoghurt of kwark in de ochtend, maar de associatie met 'gemak' leeft nog niet voldoende. In dat gat springen wij met deze campagne. Want hoe je ochtend er ook uitziet, een ontbijt met yoghurt of kwark is makkelijk en snel klaar te maken en geeft je net dat beetje extra energie voor de rest van de dag.'
Campina hoopt met deze campagne een jongere doelgroep aan te spreken. De Weerd: 'Zij zijn het gewend op ieder moment van de dag alles te kunnen regelen en bestellen. En nu dus ook een lekker ontbijt van Campina.'
Ga voor meer informatie naar de website. Bestellen gaat via Instagram.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- [column] De dealeradvertentie hoeft geen moetje te zijn
- RIVM vraagt aandacht voor vaccinaties kinderen
- Extra aandacht RegioBank voor sparen jongeren
- [column] Copywriting gaat ook over weglaten
Laatste Nieuws
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing