'Voedselverspilling derde grootste vervuiler ter wereld'
- Design
- 29 mei 2019 @ 09:22
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam design
- 29 mei 2019 @ 09:22
- Nanny Kuilboer
Too Good To Go lanceert tijdens de Europese Week van de Duurzame Ontwikkeling (30 mei-5 juni) een campagne en plant voor elke 100ste geredde maaltijd een boom.
Too Good To Go, wereldwijd de grootste app tegen voedselverspilling, identificeert voedselverspilling als de derde grootste vervuiler ter wereld en wil het bewustzijn hierover vergroten. Daarom gaat Too Good To Go voor elke 100ste geredde maaltijd een boom planten en wil hiermee de CO2-uitstoot verder neutraliseren en de positieve impact op het milieu vergroten.
Als voedselverspilling een land was, zou het na China en Amerika de grootste uitstoter van CO2 zijn
Voedselverspilling aansprakelijk voor 8% van de CO2-emissies
Als voedselverspilling een land was, zou het na China en Amerika de grootste uitstoter van CO2 zijn, aldus Too Good To Go. ‘Oogsten, verwerken, transporteren en distribueren van voedsel draagt bij aan een grote ecologische impact. Een geredde maaltijd van Too Good To Go voorkomt gemiddeld 2,5 kilo CO2-uitstoot.’ Too Good To Go verwacht, in de 11 Europese landen waar de app actief is, meer dan 400.000 maaltijden van de vuilnisbak te redden en hierdoor 4.000 bomen te kunnen planten.
Too Good To Go is actief in Denemarken, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zwitserland, Spanje, Italie, Polen, België en Nederland; sinds de lancering zijn er al meer dan 14 miljoen maaltijden van de vuilnisbak gered
Over Too Good To Go: Too Good To Go – in 2015 opgericht in Denemarken en inmiddels actief in 11 landen - is wereldwijd de grootste app tegen voedselverspilling. Restaurants, supermarkten, bakkerijen, hotels en andere winkels verkopen hun dagelijkse overschotten via de app voor een verlaagde prijs aan consumenten. Hierdoor worden nog perfect eetbare producten niet weggegooid en de impact op het milieu tot een minimum beperkt. Sinds de oprichting in 2016 zijn er wereldwijd 14 miljoen maaltijden gered en sinds de lancering in Nederland in 2018 alleen in ons eigen land al meer dan 600.000 maaltijden. De app heeft ondertussen al meer dan 650.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 1.500 partners met dekking in alle provincies in Nederland. De app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024