‘Dierlijk voedsel is niet nodig om je doel te bereiken’
- Design
- 15 aug 2019 @ 10:03
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam design
- 15 aug 2019 @ 10:03
- Nanny Kuilboer
Een aantal Nederlandse atleten in crossfit en bodybuilding hebben in samenwerking met Tim Dekens (producer), Anneloes Keizer (co producer) en videoproductiebedrijf Generatie Alles een film gemaakt - met als doelgroep Generatie Z - die laat zien dat een plant-based dieet ‘niet stoffig is en je zelfs op het hoogste sportniveau kan laten presteren’.
De hoofdrolspelers in de film zijn amateursporters Tim Dekens (naast producer amateur crossfitter), Anneloes Keizer (naast co-producer amateur yoga), bodybuilders Puru Schout en Leroy Gilbert en The Crossfit Games-atleten Jeremy Reijnders en Nienke van Overveld. Ze fungeren als levende voorbeelden dat je alles uit een plant-based dieet kunt halen om groot te groeien, sneller te herstellen en op het allerhoogste niveau topprestaties te leveren. Dekens: ‘Dit is de Nederlandse tegenhanger van The Game Changers - met executive producers als James Cameron, Arnold Schwarzenegger, Jackie Chan en Lewis Hamilton - waarin internationale topatleten hetzelfde statement maken: dierlijk voedsel is niet nodig om je doel te bereiken.’
Geen verkoopfilmpje
Er is bewust gekozen voor een film zonder merk of product, zodat de boodschap veel overtuigender is richting de doelgroep, ‘die feilloos door verkoopfilmpjes heen prikt’, aldus Dekens. Naast eigen investeringen van de initiatiefnemers hebben ook een aantal ‘Vegan Investors’ meebetaald aan de film om de boodschap over het voetlicht te brengen.
Taboes en misvattingen
Dekens: ‘Het is belangrijk dat taboes en misvattingen rondom een plant-based dieet snel wegvallen. Ik heb zelf 28 jaar geloofd dat je niet zonder vlees en zuivel zou kunnen, laat staan spieren opbouwen of topsport zou kunnen bedrijven. Deze atleten hebben mij laten zien dat we niet alleen een impact kunnen maken op onze gezondheid en sportprestaties maar tegelijkertijd ook zorgen voor een betere planeet en minder dierenleed. Grote thema's van onze tijd.’
De film is inmiddels al gedeeld door onder meer Arie Boomsma en Tess Milne.
Design website
De huisstijl en het custom font van de website zijn ontworpen door Mark & Marten (Dept Agency) en de website is gebouwd door freelance developer Tieme van Veen; Dekens: ‘Geheel kostenloos omdat ze het initiatief zo tof vonden!’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024