Design tijdens corona: 'Never waste a good crisis'

  • Design
  • 8 mei 2020 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMaatschappijDigital design

MarketingTribune in gesprek met Tom Dorresteijn, CEO designbureau Studio Dumbar (part of Dept), over de gevolgen van de coronacrisis voor zijn bureau.

Hoe gaat het?
Eigenlijk heel goed. We hebben nog steeds volop werk en ontdekken, net als iedereen, ook de goede dingen die deze nieuwe realiteit ons brengt, in manieren van samenwerken en communiceren.
 

Heeft Studio Dumbar nog corona-initiatieven ontwikkeld?
Vooral binnen Dept hebben we nieuwe dingen ontwikkeld als reactie op corona, bijvoorbeeld voor Bol.com (Thuisblijvertjes) en voor de Voedselbank (Live Eet).


Daarnaast houden we elke week thematische Dept Talks (online vanzelfsprekend) met ideeën en inzichten hoe je als organisatie kunt reageren op de coronacrisis.

Wat zie jij momenteel voor designers als de grootste uitdaging en dan vooral ten opzichte van de coronacrisis uiteraard?
Never waste a good crisis. Probeer nu nog veel nadrukkelijker te doen wat je eigenlijk altijd moet doen: laat vaste patronen los, denk vrij na, handel scherp en onderneem actie!

Hoe ziet de designwereld er over 5 maanden uit?
Wijzer, diverser, frisser, maar ook kleiner.

Lees ook:
Gert Franke, co-founder/managing director van data ontwerp bureau CleverFranke












Studio Dumbar is partner van Dutch Digital Design.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken