Design tijdens corona: 'We hebben zo veel mogelijk onze kennis en ideeën gedeeld, ook met concullega's'

  • Design
  • 25 mei 2020 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewDigital designMaatschappij

MarketingTribune in gesprek met Rian Verhagen, managing partner Superhero Cheesecake, over de gevolgen van de coronacrisis voor zijn bureau: ‘Mensen zijn veel meer bereid om tijd te besteden aan digitale content; designers moeten nog wat meer doen met die ruimte.’

Hoe gaat het?
We waren goed voorbereid op het thuiswerken en die omschakeling is dus ook vrij probleemloos gegaan. Voor ons is het eigenlijk geen enkel issue. Zeker in de eerste weken kregen we heel veel vragen over oplossingen om evenementen of productintroducties om te zetten naar online. We hebben zo veel mogelijk onze kennis en ideeën gedeeld, ook met concullega’s. Uiteindelijk profiteren we er allemaal van als we de economie nog zo veel mogelijk draaiende houden.

Hebben jullie zelf nog corona-initiatieven ontwikkeld?
We zijn volop bezig met een aantal projecten, bijvoorbeeld digitale versies van stands die eigenlijk op beurzen zouden staan. Het leuke is dat er met digital veel meer mogelijk is dan in de fysieke wereld, dus klanten zijn vaak verbaasd over de ervaring die we de eindgebruiker bieden. Daarnaast houden we heel goed in de gaten welke oplossingen er in de praktijk goed werken en dat delen we dan weer zo veel mogelijk met onze klanten.

Wat zie jij momenteel voor designers als de grootste uitdaging?
Alles moet sneller, pragmatischer en nog effectiever dan normaal. Er is weinig zekerheid, dus ook weinig langetermijnvisie. Tegelijkertijd is de screentime van mensen nu veel hoger dan voorheen, dus het biedt ook veel kansen om rijkere ervaringen te bieden. Mensen zijn veel meer bereid om tijd te besteden aan digitale content. Designers moeten nog wat meer doen met die ruimte.

Hoe ziet de designwereld er over vijf maanden uit denk je?
In de digitale designwereld zullen de partijen die echte oplossingen hebben en er in slagen om merken verder te helpen met hun business druk blijven. Daarentegen verwacht ik dat er ook een hoop partijen zijn die het, met een economische crisis voor de boeg, niet gaan redden. Er zal echt een schifting gaan plaatsvinden.









Superhero Cheesecake is partner van Dutch Digital Design.

Lees ook:
Tijmen Mulder van Robot Kittens
Boris Nihom van Achting & Studio Kraftwerk
Rindor Golverdingen van Vruchtvlees
Rolf Coppens van GRRR
Alain Dujardin van Greenberry
Loe Limpens van Yellow Dress Retail
Gert Franke van CleverFranke
Tom Dorresteijn van Studio Dumbar (part of Dept)
Frank Nas van Design Bridge
Steven de Cleen van ProudDesign
Edward Tetteroo van This Page
Esther te Pas van DDB Unlimited











Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken