Nieuw logo voor jarig Holland & Barrett

  • Design
  • 28 aug 2020 @ 08:01
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • LogoVisual id

Holland & Barrett is al 150 jaar actief op de Europese markt. De ‘health retailer’ - zoals het bedrijf zichzelf betitelt - heeft ruim 1.600 winkels in 18 landen wereldwijd, waarvan 202 in Nederland en 30 in België.

Het 150-jarige bestaan wordt gevierd met onder meer een nieuw logo en een nieuw interieur.

1870

Holland & Barrett opende in 1870 zijn eerste deuren in het Verenigd Koninkrijk met de verkoop van voedingsmiddelen en kleding. Het bedrijf breidde zich uit en opende in 1994 de 400e winkel. Weer 20 jaar later, in 2014, werd de 1.000e winkel in Manchester geopend. Sinds de overname van De Tuinen in 2003 is Holland & Barrett ook actief op de Nederlandse markt met meer dan 200 winkels. In 2015 werd De Tuinen omgedoopt tot Holland & Barrett.

Warmte, vriendelijkheid en rust

Om het 150-jarig bestaan van het merk te vieren, vernieuwt Holland & Barrett onder meer het logo en winkelconcept. Zeven winkels in Nederland zijn al volledig in een nieuw jasje gestoken: Amsterdam Ferdinand Bolstraat, Den Bosch Pensmarkt, Den Haag Fahrenheitstraat, Deventer, Katwijk, Rotterdam Alexandrium en Utrecht Hoog Catherijne. In 2021 zullen er nog een flink aantal volgen.
Met het vernieuwde winkelconcept wil Holland & Barrett meer warmte, vriendelijkheid en rust uitstralen, mede door gebruik te maken van planten en natuurlijke materialen zoals hout.
Het nieuwe logo en het gebruik van een nieuw ‘&’-teken in de vorm van een hart, moet de liefde voor natuurlijke ingrediënten en de goede werking ervan op de gezondheid en het uiterlijk reflecteren.
Marc Estourgie, Algemeen Directeur Holland & Barrett Benelux: ‘150 jaar jong en innovatief en relevanter dan ooit, zo zou ik Holland & Barrett willen samenvatten. Het is een bijzonder jaar waarin nog meer klanten zich bewust zijn van de kracht van een goede gezondheid en ons weten te vinden om hen daarbij te helpen. Het is voor de Nederlandse tak een extra speciaal jaar, want niet alleen bestaat Holland & Barrett 150 jaar, maar ook vieren we dat precies 40 jaar geleden De Tuinen is opgericht. Het beste uit beide werelden vind je terug in ons nieuwe winkelconcept.’




Het nieuwe logo is van de hand van brand design consultancy Elmwood.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken