Foot Locker Europe gaat samenwerken met Amsterdams modemerk The New Originals

Foot Locker Europe gaat samenwerken met Amsterdams modemerk The New Originals
  • Design
  • 16 jun 2021 @ 06:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Grafisch design

In samenwerking met Highsnobiety - een in Duitsland gevestigd Engels streetwearblog, mediamerk en productiebureau - gaat Foot Locker Europe een nieuwe reeks samenwerkingen aan met creatieven en jonge ontwerpers uit heel Europa.

Deze jonge creatieven en ontwerpers worden uitgedaagd om de iconische Foot Locker striper jersey een nieuwe look te geven en zo lokale sneaker- en streetwearmerken te promoten en een podium te bieden. Deze merken zullen op alle social platforms van Foot Locker onder de aandacht gebracht worden. Dit initiatief, dat geworteld is in de lokale sneaker- en straatcultuur van de Foot Locker-community, is ontwikkeld om een stem te geven aan creatieven en bedrijven die de cultuur van onderaf aanzwengelen.

The New Originals x Foot Locker

Het in Amsterdam gevestigde modemerk The New Originals (TNO) is de eerste deelnemer aan dit programma. Het merk zal de lancering van een exclusieve en gelimiteerde editie van de Foot Locker striper jersey ontwerpen, verkrijgbaar vanaf 16 juni 2021.
The New Originals, dat onlangs zijn 5-jarig bestaan vierde, staat bekend om het maken van duurzame performance kleding voor creatieven, die ‘out of the box denken'. Het merk is sterk verweven met het culturele Amsterdamse landschap en is verbonden met vele componenten en disciplines zoals, kunst, muziek, mode, het nachtleven en andere creatieve gebieden.
De visie van The New Originals op de Foot Locker jerseys is geïnspireerd op de kleurrijke en speelse visuals van het merk en bevat TNO's mascotte Freddy, die de hoofdrolspeler is in elke collectielancering van het merk. De jerseys - slechts 130 stuks - zijn verkrijgbaar in alle Foot Locker-winkels in Nederland en online in heel Europa vanaf 16 juni 2021. Woordvoerder van The New Originals: ‘Toen we klein waren, droomden we ervan om schoenen te kopen bij Foot Locker in de Kalverstraat, helaas dachten onze moeder daar anders over. Daarom zijn wij superenthousiast over deze samenwerking.’

Foot Locker: ‘Het is onze missie om jonge merken en de creativiteit van jonge mensen in heel Europa te ondersteunen’

Carmen Seman, vp marketing Foot Locker Europe: ‘We zijn erg enthousiast over het voortzetten van onze missie om jonge merken en de creativiteit van jonge mensen in heel Europa te ondersteunen. Onze samenwerking met Highsnobiety - dat onze passie deelt voor de hotste up and coming urban mode en cultuur - biedt een geweldig platform om een licht te schijnen op deze talenten.’

Foot Locker Europa
Foot Locker in Europa is onderdeel van Foot Locker, Inc. Het bedrijf leidt de viering van sneaker- en jeugdcultuur over de hele wereld door middel van een portfolio van merken, waaronder Foot Locker, Lady Foot Locker, Kids Foot Locker, Champs Sports, Eastbay, Footaction, Runners Point, en Sidestep. Met ongeveer 3.030 winkels in 27 landen in Noord-Amerika, Europa, Azië, Australië en Nieuw-Zeeland, evenals websites en mobiele apps, is het doel van het bedrijf om jongeren over de hele wereld te inspireren en te motiveren, door het stimuleren van een gedeelde passie voor zelfexpressie en het creëren van ongeëvenaarde ervaringen in het hart van de wereldwijde sneaker gemeenschap. Foot Locker, Inc. heeft haar hoofdkantoor in New York. Bron: footlocker-inc.com.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken