Multitude ontwikkelt website en campagne voor Het Nieuwe Spelalfabet
- Design
- 5 nov 2021 @ 08:25
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designMaatschappij
- 5 nov 2021 @ 08:25
- Nanny Kuilboer
Het Nederlandse spelalfabet bestaat voornamelijk uit mannennamen, op twee na: Maria en Xantippe. Daarom introduceert De Bovengrondse - een feministisch platform en ‘geen denktank, maar een doetank’ - Het Nieuwe Spelalfabet. Creatief bureau Multitude heeft de website, (online) campagne en het educatiemateriaal pro bono ontworpen en ontwikkeld.
Het Nieuwe Spelalfabet is een wetenschappelijk onderbouwde namenlijst die de huidige Nederlandse samenleving wél representeert. Rozemarijn Koopmans, co-founder Multitude: ‘Niet elk initiatief heeft direct de middelen voor goede branding en digitale producten, terwijl die er wel voor zorgen dat een idee of organisatie flink kan versnellen. Het was ontzettend inspirerend, maar wat ons betreft ook belangrijk om voor Het Nieuwe Spelalfabet aan de slag te gaan.’ Nick Topp, co-founder Multitude vervolt: ‘Het was één van de creatieve uitdagingen om de website en het design van het project langere tijd mee te kunnen laten gaan, en aan te kunnen passen bij nieuwe ontwikkelingen. Het is toekomstbestendig gebouwd, zodat het makkelijk geüpdatet kan worden.’
Naamgenerator
Om het nieuwe platform zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken kan elke gebruiker zelf met Het Nieuwe Spelalfabet aan de slag. Zo is er voor het platform een namengenerator ontwikkeld, waar je gemakkelijk leert hoe je jouw postcode, naam of wat dan ook spelt met Het Nieuwe Spelalfabet. Maar ook het memoryspel en de spiekposter bieden geheugensteuntjes voor iedereen die aan de telefoon in de knel komt. De lesbrief geeft docenten handvatten om het gesprek aan te kaarten in de klas, én op gang te houden. Jill Mathon, een van de initiatiefnemers: ‘De technologische en creatieve toevoegingen van Multitude, zoals de namengenerator, hebben ervoor gezorgd dat Het Nieuwe Spelalfabet door iedereen te gebruiken is. Daar waren we heel blij mee, want Het Nieuwe Spelalfabet moet zo toegankelijk mogelijk zijn.’
Multitude
Elke maand werkt Multitude één vrijdag met het hele team pro bono voor de verschilmakers van morgen. Dit keer werkten ze aan het initiatief van journalist Jill Mathon, fotograaf Desiré van den Berg en feministisch platform De Bovengrondse. Iedereen die meewerkte aan Het Nieuwe Spelalfabet, deed dit vrijwillig. Alleen voor de modellen was een kleine vergoeding beschikbaar.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024