[video] AH gunt kijkje in de distributiecentra

  • Food-en-retail
  • 17 mrt 2020 @ 07:55
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Behalve zoals in de zorg, worden tijdens de corona-crisis in Nederland ook in de distributie heldenrollen gespeeld. Met andere woorden, in de cruciale P van Plaats uit de marketingmix. Een kijkje achter de schermen.

Voor chips is tijdelijk minder plek in de vrachtwagens van Albert Heijn. ‘We geven nu de voorrang aan producten die veel gekocht worden. Zie ook de video die we vanmorgen verspreid hebben. Dit betekent dat we van sommige productgroepen minder naar de winkels laten gaan. Bijvoorbeeld chips. Dit is landelijk omdat we zien dat we landelijk te maken hebben met lege schappen’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh op Distrifood. Tegelijkertijd groeit de bezorging aan huis. Coolblue sluit intussen tijdelijk alle winkels wegens 'enorme vraag' online, aldus RetailNews

Hoogste versnelling
Nederlandse winkels worden momenteel op volle kracht bevoorraad. Als marketeer zie je hier een puik staaltje van distributie, in de hoogste versnelling. Door de pandemie is er ook veel urgentie en wordt de hele retailketen op de proef gesteld. AH zelf meldt per video via het eigen nieuwskanaal dat haar DC's vol liggen. In samenwerking met Distrifood volgt nu een verzamelbericht over hamstergedrag en de reacties uit de foodbranche, die de grote spil is geworden in de voedselvoorziening. Volg het liveblog en kijk o.a. achter de schermen bij AH en bij andere distributiecentra van retailers, klik hier.
(PvWK, bronnen: MT, AH, Retailnews en Distrifood)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken