[video] AH gunt kijkje in de distributiecentra
- Food-en-retail
- 17 mrt 2020 @ 07:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 17 mrt 2020 @ 07:55
- Peter van Woensel Kooy
Behalve zoals in de zorg, worden tijdens de corona-crisis in Nederland ook in de distributie heldenrollen gespeeld. Met andere woorden, in de cruciale P van Plaats uit de marketingmix. Een kijkje achter de schermen.
Voor chips is tijdelijk minder plek in de vrachtwagens van Albert Heijn. ‘We geven nu de voorrang aan producten die veel gekocht worden. Zie ook de video die we vanmorgen verspreid hebben. Dit betekent dat we van sommige productgroepen minder naar de winkels laten gaan. Bijvoorbeeld chips. Dit is landelijk omdat we zien dat we landelijk te maken hebben met lege schappen’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh op Distrifood. Tegelijkertijd groeit de bezorging aan huis. Coolblue sluit intussen tijdelijk alle winkels wegens 'enorme vraag' online, aldus RetailNews
Hoogste versnelling
Nederlandse winkels worden momenteel op volle kracht bevoorraad. Als marketeer zie je hier een puik staaltje van distributie, in de hoogste versnelling. Door de pandemie is er ook veel urgentie en wordt de hele retailketen op de proef gesteld. AH zelf meldt per video via het eigen nieuwskanaal dat haar DC's vol liggen. In samenwerking met Distrifood volgt nu een verzamelbericht over hamstergedrag en de reacties uit de foodbranche, die de grote spil is geworden in de voedselvoorziening. Volg het liveblog en kijk o.a. achter de schermen bij AH en bij andere distributiecentra van retailers, klik hier.
(PvWK, bronnen: MT, AH, Retailnews en Distrifood)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- marketing
- AH
- zorg
- distributie
- P
- kijkje
- corona-crisis
- Plaats
- P
- goederen
- rollen
- distributie
- helden
- DC
- marketingmix
- schermen
- corona
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing