Coca-Cola zet reclame voor alle merken stop

  • Food-en-retail
  • 30 mrt 2020 @ 11:20
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Coca-Cola stopt april 2020 een groot pakket wereldwijde commerciële uitingen. Daarnaast schenken The Coca-Cola Company, haar bottelpartners en The Coca-Cola Foundation wereldwijd ruim 120 miljoen dollar om de hulpverlening in de getroffen gemeenschappen te ondersteunen in de strijd tegen Covid-19.

'We're in this together', verklaart Coke.

'De samenleving komt nu even op de eerste plaats’, aldus Coke dat in MarketingTribunes Adverteerders top 100 op positie 35 staat met een reclamebudget (2019, bron: AC Nielsen) van 32,941.495 miljoen euro alleen op de Nederlandse markt. Overigens een halvering ten opzichte van 2018. Wereldwijd is het budget een veelvoud hiervan.

Juiste keuze 
The Coca-Cola Company, haar bottelpartners en The Coca-Cola Foundation wereldwijd stellen meer dan 120 miljoen dollar beschikbaar om de hulpverlening in de getroffen gemeenschappen te ondersteunen in de strijd tegen COVID-19. De donaties gaan volgens Coca-Cola naar de aankoop van beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen, alsmede naar het verzorgen van drank- en voedselpakketten aan kwetsbare groepen en zorgpersoneel. ‘We doen dit omdat we geloven dat dit de juiste keuze is en omdat we alleen door samen te werken een verschil kunnen maken’, licht Coca-Cola toe in een bericht dat onder andere op sociale media wordt gedeeld.

Geen grap
'Dit is geen 1 april grap', bevestigt Naoual Maach van Coca-Cola Nederland, 'Alle campagnes voor al onze merken worden stopgezet. We zullen inderdaad reclame voor al onze merken stop zetten tot nader bericht omdat we geloven dat in deze tijden de veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers en de samenleving op de eerste plaats staan. Daarnaast stellen The Coca-Cola Company, haar bottelpartners en The Coca-Cola Foundation inderdaad wereldwijd meer dan 120 miljoen dollar beschikbaar. We zijn op dit moment met het Nederlandse Rode Kruis aan het kijken naar de hulp die zij bieden en hoe we hen kunnen helpen met de beschikbare financiële steun vanuit de Coca-Cola foundation. Het Rode Kruis in Nederland biedt onder meer ondersteuning aan GGD’s en ziekenhuizen en werkt aan centrale inzameling van beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen. Zodra de donatie is toegekend zullen wij je hierover verder kunnen informeren. Onze focus ligt in deze periode op actie, niet op communicatie.'
(PvWK)




Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken