Onderzoek restaurantketens: Proeflokaal Bregje hoogste NPS en Happy Italy de laagste
- Food-en-retail
- 7 sep 2023 @ 10:20
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Onderzoek
- 7 sep 2023 @ 10:20
- Nanny Kuilboer
De grootste restaurantketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +72. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
Proeflokaal Bregje krijgt de hoogste score (+91) volgens het onderzoek van Multiscope: ‘Het is opvallend dat drie van de vijf meest bezochte ketens een NPS krijgen die lager is dan gemiddeld.’ 18- tot 34-jarigen geven gemiddeld een lagere score dan oudere bezoekers.
Alle scores positief
De NPS meet de bezoekerstevredenheid. Een hogere NPS betekent dat de bezoekers sneller een keten zullen aanraden aan anderen. De gemiddelde NPS van de grootste Nederlandse restaurantketens is +72. De score van elke restaurantketen is positief. De keten met de hoogste gemeten NPS is Proeflokaal Bregje (+91). Daarop volgen ’t Zusje (+89) en La Cubanita (+78). Humphrey’s (+74) en Moeke (+73) maken de top-5 compleet.
Best bezocht, maar minder tevreden
Het is opvallend dat Happy Italy (+36), De Beren (+70) en Loetje (+70) elk een NPS onder het gemiddelde hebben terwijl de ketens behoren tot de vijf best bezochte ketens. Van alle restaurantketens heeft Happy Italy de laagste NPS. Daarop volgen Pannenkoe (+48) en Heinde & Ver (+55).
Jongeren minder positief
De gemiddelde NPS onder 18- tot 34-jarigen is +69. Multiscope: ‘Restaurantketens zouden hier aandacht aan moeten besteden, omdat het een belangrijke bezoekersgroep is.’ De NPS is hoger onder 50-plussers (+73) en 35- tot 49-jarigen (+72). Er zijn geen significante verschillen in tevredenheid tussen mannen en vrouwen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Picnic Weekplanner helpt gezin met online maaltijd-swipen
- Jumbo brengt klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid
- EasyToys nu ook in 1.200 Kruidvat-winkels te koop
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- [column] Betutteling
- Consumentenbond Supermarkten oneerlijk over prijsverlagingen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Levi's lanceert wereldwijde campagne... 02-10-2024
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats01-10-2024
- Kinderboekenweek: McDonalds komt... 01-10-2024
- Primark start borstkankercampagne01-10-2024
- Jumbo verder richting duurzamer... 27-09-2024
- Consumentenbond Supermarkten... 27-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing