Albert Heijn vernieuwt broodassortiment

 Albert Heijn vernieuwt broodassortiment
  • Food-en-retail
  • 5 okt 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Albert Heijn lanceert vanaf volgende week een gloednieuw gezonder en duurzamer broodassortiment. Er is Nederlands graan gebruikt, het zoutgehalte is verder verlaagd, het aandeel volkorenbroden is gegroeid en meerdere prijzen zijn verlaagd.

Klanten vinden deze nieuwe, lekkere broden vanaf maandag in hun Albert Heijn, elke dag vers gebakken in de winkel.

Meer vezels, minder zout 
Het broodassortiment is op een flink aantal onderdelen vernieuwd. Het aandeel volkorenbrood is vergroot, een gezondere keuze ten opzichte van witbrood vanwege de vezels. Alle vloerbroden bij Albert Heijn en drie soorten Liefde & Passie-brood worden vanaf nu ook gemaakt met graan van Nederlandse bodem.  

Een andere verbetering in het nieuwe broodassortiment is volgens AH de vermindering van het zoutgehalte. 'Sinds 2018 doet Albert Heijn dit stapsgewijs zodat klanten meegenomen worden om steeds minder zout te eten, waardoor een gezonder leefpatroon ontstaat zonder smaakverlies te ervaren. Voor tien broden wordt het zoutgehalte nu met nog eens 25% verlaagd. Ook aan de verpakking is gewerkt: de broodzakken zijn beter recyclebaar omdat er geen sticker meer op zit.'   

Lagere prijs 
Zoals altijd bij Albert Heijn speelt betaalbaarheid een belangrijke rol, stelt de retailer, 'zeker voor producten van het eigen merk en in het bijzonder onze Prijsfavorieten die altijd laaggeprijsd zijn.' Nu zijn de meest geliefde broden, de populaire Les Pains-broden, in prijs verlaagd van €2,79 naar €1,99.  

Constantijn Ninck Blok, directeur van merchandising & formats bij Albert Heijn: 'Brood is voor veel van onze klanten een vast onderdeel van de dagelijkse maaltijd. Veel mensen ontbijten graag met brood en iedere dag worden er miljoenen lunchboxen mee gevuld. Ik ben trots dat we hiermee weer een stap zetten op onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’.     

Nieuw desembrood  
Bij de bekende Liefde & Passie-broden introduceert Albert Heijn een desemlijn met de naam Uniek Desem. Deze broden zijn dankzij een speciaal rijsproces heerlijk mals met een stevige korst.  

Alle vernieuwingen in het broodassortiment van Albert Heijn dragen bij aan een duurzamer en gezonder broodassortiment van de hoogste kwaliteit en met de lekkerste smaak, aldus AH.  
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken