Albert Heijn komt met fluitschaal voor Nationale Groente- en Fruitdag

Albert Heijn komt met fluitschaal voor Nationale Groente- en Fruitdag
  • Food-en-retail
  • 9 okt 2024 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesFoodStorytelling

Albert Heijn introduceert vandaag ter gelegenheid van het appel- en perenseizoen een limited edition van de ‘Fluitschaal’. ‘s Werelds eerste fruitschaal die thuis naar je fluit.

Het fluitlied van Bas Hoeflaak zit nog vers in het geheugen. En bij bouwsteigers word je juist iets minder nagefloten, lijkt het. Daar komt nu verandering in... uit onverwachte hoek. En met een andere reden.

Elke keer als je langs de speciale fluitschaal Albert Heijn loopt, word je er op ludieke wijze aan herinnerd om fruit te eten. Hiermee wil de supermarktketen mensen extra stimuleren om voor een gezond tussendoortje te kiezen. 

Vanuit de schijf van vijf wordt geadviseerd om iedere dag twee stuks fruit te eten. Dat is de meest eenvoudige manier om aan de dagelijks benodigde vitaminen en voedingsstoffen te komen. Hoewel we dit weten, vergeten we vaak toch om dit te doen. Daarom introduceert Albert Heijn vandaag de Fluitschaal. 'Nu het Nederlandse appel- en perenseizoen weer is begonnen, kan de Fluitschaal meteen gevuld worden met het lekkerste fruit. Ook is het morgen Nationale Groente- en Fruitdag, het perfecte moment om al het lekkere groente en fruit uit onze winkel in huis te halen.'

Appel en peren uit Nederland 
Op 10 oktober is het bovendien Nationale Groente- en Fruitdag, een dag waarbij Albert Heijn naar eigen zeggen het heerlijke groente en fruit van Nederlandse bodem extra in het zonnetje zet. Het najaar is bij uitstek geschikt voor de Nederlandse oogst van appels en peren. Omdat er tijdens het koude voorjaar minder vruchten aan de boom kunnen groeien, steekt de boom al zijn energie in de ontwikkeling van deze vruchten. Dit zorgt voor een extra smaakvolle oogst in het najaar. 

Albert Heijn heeft daarom extra veel verse Elstar appels en Conference peren afkomstig van de 75 Beter voor Natuur & Boer telers ingeslagen. Met de N&B telers heeft de retailer een intensieve samenwerking. De door Albert Heijn zelf ontwikkelde Sprank appels volgen in november, aldus Appie.

Fluitschaal  
Het doel van de Fluitschaal is om mensen thuis op ludieke wijze te herinneren aan het eten van fruit. 'Vanuit de schijf van vijf wordt geadviseerd om iedere dag twee stuks fruit te eten. Toch lukt dit lang niet altijd. Door klanten thuis op een grappige manier te wijzen op het eten van fruit, helpen we ze om een gezondere keuze te maken', legt Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn, uit. 'Nu het appel- en perenseizoen weer is begonnen en onze schappen vol liggen met heerlijk fruit van Nederlandse bodem, willen we op deze manier aandacht vragen voor het eten van een gezond tussendoortje. In de video op social media zien we dat Ilse ook een Fluitschaal in huis heeft gehaald, iets waar Bart nog even aan moet wennen.' 

De schaal is gemaakt van bamboe en heeft een ingebouwde bewegingssensor die het fluitsignaal activeert wanneer er iemand langsloopt. Er is keuze uit drie fluitsignalen. Zo wordt de eigenaar van de Fluitschaal thuis eraan herinnerd dat er fruit in huis is. Het 'vergeten' om fruit te eten is dus niet langer een excuus. Wanneer de eigenaar van de schaal gewend is om vaker fruit te pakken, kan het fluitsignaal ook uitgezet worden.  

De Fluitschaal is een limited edition en wordt volgend AH verloot via de social media-accounts van Albert Heijn. De Fluitschaal is niet in de winkel verkrijgbaar. Bekijk het bijbehorende filmpje hier.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken