[column] Stilstaan helpt
- Food-en-retail
- 15 mei 2020 @ 11:52
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - MarketingTrends
- 15 mei 2020 @ 11:52
- Gastblogger
Het beste advies dat ik de afgelopen tijd heb gehad, was vooral om het nieuws niet actief te volgen. Dagkoersen met dodenlijstjes, onheilsprofeten die in kwebbelshows elkaars voorspellingen overtoepen om zo nog meer airtime te verdienen helpen niet, signaleert Ed Stibbe.
Het leidt allemaal af en maakt nodeloos angstig en lusteloos. Ik heb het advies opgevolgd en ik kan eenieder een streng media dieet van harte aanbevelen. Een prettige bijkomstigheid is dat je meer tijd hebt om stil te staan bij wat echt belangrijk is.
Misschien doe jij het ook, ik hoor het van meer mensen om mij heen.
Sommige uit een behoefte aan zingeving, anderen uit introspectie of helaas gewoon uit zorgen om baanverlies of geldgebrek. Daarom zullen merken die moeite hebben om in één zin uit te leggen wat zij echt toevoegen aan het leven van hun klanten het in de komende periode vreselijk lastig krijgen. Zij zouden deze tijd juist goed kunnen gebruiken om langer stil te staan bij de waarde die zij in het, toekomstige leven van de klant kunnen betekenen. Bijkomend voordeel is dat klanten voor dergelijke merken vaak wat meer willen betalen. Zo zou een winnende waarde-prijsverhouding misschien wel eens de beste strategie richting groei kunnen zijn.
Ed R. Stibbe RM
Co Founder at Brand Preference Center/ Advisor
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- BPC
- rust
- merk
- loslaten
- gevoel
- nieuws
- advies
- pandemie
- kwebbelshows
- Ed Stibbe
- verdienen
- politiek
- trend
- airtime
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing