Adformatie in de restyle, Adfo Groep nieuw logo

  • Media
  • 13 jun 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Concept

Tijdens vakbeurs Marcom 2013 in de Amsterdamse Rai werd het vernieuwde vakblad Adformatie gepresenteerd. In samenspraak met de verschillende lezersgroepen zijn de redactionele koers, inhoud en toon van Adformatie aangescherpt. Vervolgens is het blad grondig gerestyled door Studio Room. De overkoepelende Adfo Groep heeft zich als slogan 'marcom news & intelligence' aangemeten.

Tot verwondering van de aanwezigen speelde een dronken Sinterklaas een prominente rol tijdens de presentatie van de vernieuwde titel. De Sint bralde dat er voortaan betaald moest worden voor Adformatie. 'Steek die potdomme maar in je zak.' Terwijl Adformatie voorheen nog geen enkel verband zag tussen reclame en burgemeesters, blijkens hun kritiek op een eerbetoon aan Job Cohen vanwege diens verdiensten voor Amsterdam Creative Capital in 2007, bleek het nu ineens logisch om de vernieuwde titel uit te reiken aan burgemeester Eberhard van der Laan. Deze kwam te laat, waardoor veel genodigden al waren uitgeweken naar de borrel in Strand Zuid.

Adformatie-pakket

Adformatie-eigenaar Willem Sijthoff kondigde aan dat de redacties van verschillende Adfo Groep-titels voortaan worden gebundeld, waardoor de groep zich schaart tussen Nederlands grootste redacties met marketing communicatie als onderwerp. Ook ging hij in op het feit dat abonnees vanaf 13 juni zullen moeten betalen voor het 'Adformatie-pakket', dat behalve een blad ook een app, digitale toegang en events zal omvatten. 'Wie slechts een deel van het pakket wil, betaalt toch voor het hele pakket.' Hij roemde zijn team dat in zo'n korte tijd zoveel verandering had bewerkstelligd. In september gaat een nieuw online platform live dat de basis vormt voor de online content van de vaktitels Adformatie, Creatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie. In de aanloop naar het nieuwe online platform van Adfo Groep, ontwikkelde Mobypicture een social media-platform rondom een aantal evenementen. Volgens verschillende aanwezigen heeft de nieuwe Adformatie iets van een combinatie tussen Quote en FD Outlook. (PvWK)


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken