Rein Hannah Bojahr (Dawn): 'Geloven in kracht van het merk'

  • Media
  • 14 nov 2016 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsInterview

Rein Hannah Bojahr is brand producer bij reclamebureau Dawn. Ze is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2017. MarketingTribune spreekt met haar. 'De vrijheid in de reclame-industrie vind ik heerlijk.'

Dag Rein, kun je Dawn introduceren? 

Dawn kun je kennen van Artis de Partis, van ‘Volg je hart, gebruik je hoofd’ en van ‘Welkom in de nieuwe wereld’. Dawn is een creatief (reclame)bureau met een stevige peilstok in de huidige tijdsgeest en hiermee helpen we merken mee te bewegen in deze veranderlijke tijd. Het is een bureau dat strategisch gedreven is. We werken met merken die in transitie zijn en niet opzoek zijn naar een korte termijn oplossing. 

Wat kan Dawn dat andere bedrijven niet kunnen?

Tegenwoordig zijn er zoveel soorten bureaus met elk hun eigen specialisme. Bij Dawn geloven we in de kracht van het merk. We zijn langetermijndenkers en geloven in langetermijnrelaties. We willen merken relevant maken in de cultuur van vandaag. Daarbij is de executie bij Dawn altijd tot in de puntjes uitgewerkt en gaan we tot het uiterste.

Waaruit bestaat jouw werk bij Dawn?

In mijn rol als Brand Producer ben ik het eerste aanspreekpunt voor de klant, zoals Eneco, Bavaria (Swinckels') en solvo. Het leuke aan mijn rol bij Dawn is dat ik betrokken ben bij de gehele uitrol van een campagne; van strategie tot concept en uitwerking. Omdat we in een klein team werken, krijg ik de mogelijkheid om samen te werken met alle experts. 

Je werkt nu een jaar voor Dawn. Hiervoor werkte je voor Heineken en Natwerk en je hebt stage gelopen bij Unilever. Vertel, hoe zit dat? 

Ik wist al heel jong dat ik iets met merken of iets met reclame wilde doen. Als vijftienjarige guppenkop had ik een bijbaantje bij TBWA\. Ik maakte vergaderzalen klaar en hielp de accountvloer waar nodig. De sfeer die bij een reclamebureau hangt, en de vrijheid die in de gehele industrie voelbaar is, vond en vind ik heerlijk. Tijdens mijn studie wilde ik graag ontdekken hoe campagnes worden ontwikkeld vanuit de klant. Ik ben toen stage gaan lopen bij Rituals en daarna bij Unilever. Hier heb ik ontzettend veel geleerd over het marketingvak en daardoor begrijp ik nu mijn klanten goed. Bij Natwerk heb ik leren werken onder het motto Make it happen en bij Heineken heb ik een uitdagend project mogen doen voor de UEFA Champions League. Hier was ik verantwoordelijk voor de uitrol van alle merkactivaties in Malta en Noord-Cyprus en werkte ik nauw samen met de plaatstelijke distributeurs. Deze verschillende soorten ervaringen maakten mij op jonge leeftijd redelijk allroundIk ben ontzettend nieuws- en leergierig en wil zoveel mogelijk verschillende dingen doen, vandaar deze mix van bedrijven op mijn cv. 

Je bent oprichter van RA*W University en bent nu voorzitter van RA*W. Wat is dat en waarom moest het er komen?

Tijdens mijn studie maakte ik kennis met RA*W. Bij grote merken en bedrijven kun je als student meedoen aan InHouse-dagen of Business Courses, maar in de reclame-industrie was er zoiets nog niet. Samen met Gerben van der Zwaard heb ik toen RA*W University opgericht. Dit is een apart label van RA*W speciaal voor studenten, met als doel het gat te verkleinen tussen studenten en de reclame-industrie. Dit is een groot succes. Voor bureaus een uitgelezen kans om kennis te maken met jong talent en voor de studenten een mooie manier om te ontdekken wat de mogelijkheden zijn in de creatieve industrie. Afgelopen zomer heb ik na twee jaar afscheid genomen van het RA*W University-bestuur en ben ik toegetreden in het bestuur van RA*W. 

Bij RA*W staat de ontwikkeling van jong talent centraal. Ik blijf het frustrerend vinden dat grote bedrijven als KLM, Unilever en Heineken uitgebreide trainingsprogramma’s aanbieden en persoonlijke ontwikkeling hoog op de agenda hebben staan, maar dit niet het geval is in de reclame- en media-industrie. En omdat de industrie het zelf niet of nauwelijks doet, organiseert RA*W maandelijks sessies voor junioren uit het vak om hen te inspireren, motiveren en stimuleren om talenten te ontwikkelen binnen hun vakgebied. 

Wat zijn jouw ambities?

In mijn korte loopbaan heb ik tot nu toe het meest geleerd en genoten van het samenwerken met verschillende mensen. Een team met verschillende achtergronden en expertises brengen naar mijn mening het beste in elkaar naar boven. Mijn ambitie is dan ook om met zoveel mogelijk mensen samen te werken uit verschillende hoeken: media, productie, content, design, publishing en de marketeers zelf. Hierdoor blijf ik mezelf ontwikkelen en komen naar mijn mening de beste campagnes tot stand. En verder ook goed genieten van het leven. Work hard, play hard zeggen ze toch?

www.dawn.nl

Een overzicht van alle genomineerden voor MediaBelofte 2017 staat hier

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken