Trusted Media lanceert online PR-platform
- Media
- 18 okt 2019 @ 08:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - JournalistiekCommunicatieMediaNieuwsmediaPR
- 18 okt 2019 @ 08:39
- Jeroen Mirck
Mediabedrijf Trusted Media lanceert samen met internetspecialist Performance Department het nieuwe online platform FrontPage. Hiermee kunnen bedrijven 'actief en gestructureerd communiceren met de media'.
FrontPage levert een online newsroom waarmee organisaties hun eigen nieuws via een eigen kanaal snel en rechtstreeks kunnen verspreiden. 'Journalisten hoeven niet meer eindeloos te zoeken naar de meest actuele informatie van de organisatie: dat is te vinden in de newsroom', aldus Jan-Kees Emmer, partner van Trusted Media.
Al het bedrijfsnieuws, persberichten, statements van de directie, relevant ander branchenieuws, info over de bereikbaarheid van de communicatie-afdeling voor de media en de beeldbank met fotografie en video worden online samengebracht binnen het compacte FrontPage.
Journalistiek uithangbord
Vanuit de centrale eigen newsroom worden persberichten en nieuwsbrieven verstuurd en sociale media gevoed. FrontPage is volgens Trusted Media 'het journalistieke uithangbord, herkenbaar door het design in de huisstijl van de organisatie'. De 'frontpage' wordt in de eigen website als subdomein geïntegreerd en is ook bij calamiteiten de plek waar de media het allerlaatste nieuws altijd moeten kunnen vinden.
'De naam FrontPage verwijst naar de voorpagina van een krant, waar ook altijd het belangrijkste nieuws is te vinden', aldus Emmer. 'Veel bedrijven beperken zich doorgaans tot het bijhouden van nieuwsblog, wat veel minder effectief is dan het gebruik van FrontPage.'
De newsroom wordt kant-en-klaar afgeleverd, SEO-geoptimaliseerd inclusief design en een servicepakket dat bestaat uit hosting, analytics en een helpdesk. Het contentmanagementsysteem van FrontPage biedt gemak in gebruik, aldus de makers.
Trusted Media is opgericht door voormalig Telegraaf-hoofdredacteur Sjuul Paradijs en zijn zakenpartner Jan-Kees Emmer. Hun meest bekende project is de huis-aan-huiskrant City Amsterdam, die door critici ook wel wordt gezien als een vermomde reclamefolder. Gemeente Amsterdam ligt in de clinch met de krant over verspreiding van het medium als hah-krant.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- communicatie
- bedrijven
- FrontPage
- Trusted Media
- persberichten
- newsroom
- PR
- bedrijfsnieuws
- Performance Department
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- [update] Bevriezing BTW op lezen, sport en cultuur nog onzeker
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- [column] Radio killed the video star
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
Laatste Nieuws
- Ziggo en Netflix lanceren Netflix en... 18-11-2024
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024