Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden samenwerking uit
- Media
- 8 feb 2023 @ 08:01
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 feb 2023 @ 08:01
- Michiel van Zaane
Ad Alliance - het saleshuis van onder andere RTL Nederland, Paramount, Disney en Discovery - en Dag en Nacht Media, advertentienetwerk voor podcasts in Nederland en België, verlengen en breiden hun samenwerking uit. Ad Alliance gaat vanaf dit jaar ook sponsoring binnen bestaande podcasts bij mediabureaus aanbieden.
Ad Alliance heeft een sterke social propositie met influencers, waar de makers van podcasts - die door het publiek steeds meer als bekende Nederlanders worden gezien - in worden meegenomen. Dag en Nacht Media - sinds vorig jaar onderdeel van het Deense Podimo - heeft een eigen advertentienetwerk met meer dan 60 podcasts en ruim 20 miljoen ad impressies per maand. Ad Alliance deed al de verkoop van pre-, mid- en postrolls bij mediabureaus. Vanaf 2023 is het aanbod uitgebreid met sponsoring.
Bekende podcasts die Dag en Nacht Media vertegenwoordigt zijn onder andere De Stijn, Tobi en Jeppe Show, de podcasts van Voetbal International en Echt Gebeurd. Recent hebben ook de populaire podcasts Vrouwmibo en Borrelpraat zich aan het netwerk verbonden. Bekende adverteerders die onlangs adverteerden in het netwerk zijn onder andere Nespresso, Thuisbezorgd.nl en McDonalds.
Flip Kylian Adams, Strategy & Partnerships Manager van Dag en Nacht Media ‘Uit onderzoek blijkt dat 40% van de mediaconsumptie van 25- tot 54-jarigen wordt besteed aan audio, terwijl slechts 4% van de advertentiebudgetten daar terechtkomen. Om dat gat te dichten bieden we samen met Ad Alliance een makkelijke, schaalbare en effectieve manier om de kansen die podcasts bieden optimaal te benutten. We zijn blij dat we onze succesvolle samenwerking nu verder uitbouwen.’
Jasper Oelers, Group Lead Digital Native bij Ad Alliance voegt daaraan toe: ‘Vanuit Ad Alliance vinden wij het belangrijk om een sterke crossmediale- en moderne propositie aan te kunnen bieden. Podcast advertising is een snelgroeiend domein, waarin de komende jaren veel ontwikkelingen worden verwacht. Ook zien we kansen om de makers van podcasts een actieve rol te geven in social media campagnes. Dag en Nacht Media is daarin de perfecte partner, waar wij al vele jaren succesvol mee samenwerken.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024