[column] Top 5-TikTok-trends: CapCut, pancakes en Ludo Sanders

[column] Top 5-TikTok-trends: CapCut, pancakes en Ludo Sanders
  • Media
  • 27 jan 2023 @ 07:05
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1. FILTERS: CapCut

Wat hebben een bootje, een rots in de jungle en tien kattenfoto’s met elkaar te maken? Stiekem niets natuurlijk, behalve dat ze allemaal zijn bewerkt met dezelfde app: CapCut. Sinds deze maand wordt TikTok overspoeld door video’s gemaakt met de filters uit deze bewerkingsapp. De voornaamste reden is niet het gebruik hiervan, maar de soepele samenwerking tussen de twee apps. Daarbij kunnen de sjablonen worden toegepast met één druk op de knop, waardoor deze trend toegankelijk is voor iedereen



2. ACCOUNT: @GTSTnl

Begin dit jaar werd TikTok overspoeld door de ‘dressing my mom as me’ trend. Ondanks dat deze trend is gaan liggen, besloot de cast van soapserie GTST hier tóch nog op in te haken door niemand minder dan soapicoon Ludo Sanders in een jurk van zijn ‘dochter’ Nina Sanders te hijsen. Met succes: inmiddels staat de teller op 2.1 miljoen views en 140K likes.


@gtstnl Antwoorden op @Karlijntje 😍😍😍 #turningmydadintome #gtst #backstage ♬ original sound - evie

3. HASHTAG: #BewegenOpTiktok

De hashtag #BewegenOpTiktok is misschien niet de meest opvallende trend, maar wel eentje om in de gaten te houden. Deze tag is al meer dan 323 miljoen keer gebruikt bij beelden van met name sportende tiktokkers, onder wie veel BN’ers. Of dit te maken heeft met de goede voornemens van dit jaar? Wij gokken van wel. 


@onsoranje They call me 𝗕𝗥𝗢𝗕𝗕𝗘𝗔𝗦𝗧 🤴🏿 #OnsOranje #Brobbey #BewegenopTikTok ♬ original sound - user05657163995

4. SOUND: Mashup & sped up

Geluid en muziek zijn belangrijke factoren op TikTok. Nieuwe liedjes worden er gelanceerd, maar ook oude nummers worden op het platform in een nieuw jasje gestoken onder het mom van een ‘mashup’ (een mix van nummers) of ‘sped up’ (een snellere versie). Al een tijdje circuleert de sped up-versie van ‘Kill Bill’ - een hit van SZA - op het platform, maar deze week nam de mashup ‘Players’ van Coi Leray het stokje over.  



5. FOOD: Proteïnepannenkoeken

De foodtrend die we deze week hebben gespot, is de ‘4 ingredient protein pancakes’-trend. Niet alleen de timing (again, wie is er níet bezig met goede voornemens?) van deze gezondere pannenkoeken, gemaakt met de proteïnepudding van Milbona, heeft het internet doen opblazen. Ook het gemak van dit recept maakt dat TikTok geen genoeg krijgt van dit lekkers. Een feest voor Milbona natuurlijk, dat gratis en voor niets meelift op het succes.


@miss.bakselss Favourite high protein breakfast 🫶🏽😍. Followers me on Instagram for more!! #food #foodtok #trending #protein #highprotein #fitness #proteinpancakes #proteinpancakes ♬ Unholy - Sam Smith & Kim Petras

C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken