[column] Top 5-TikTok-trends: Supergaande, Rihanna en Dumb Ways To Die
- Media
- 17 feb 2023 @ 09:02
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 17 feb 2023 @ 09:02
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
- ACCOUNT: Supergaande
Supergaande is het TikTok-account van content creators Qucee en Nesim. Op het account worden voornamelijk snippets gedeeld uit hun YouTube-serie ‘Accepteer de punchline’. In deze serie maken de gastheren en collega-rappers om en om grappen, met als doel de ander te laten lachen. Lukt dit? Dan krijgt het team een punt. De korte fragmenten uit de serie doen het ontzettend goed op TikTok. De geplaatste klop-klop-grap over een zeehond werd afgelopen week meer dan 11M keer bekeken en 1M mensen drukten op de bekende like-knop. De miljoenen views zijn niet onbekend voor de heren, want ook de andere video’s op het kanaal scoren on-Nederlands goed. Natuurlijk werken de hilarische grappen bij het viral gaan, maar ook de doelgroep speelt een rol; 90% van de TikTok-gebruikers zit ook op YouTube.
@supergaande Who's there? 😂🦭 • #supergaande #foryou #fy ♬ original sound - supergaande
2. VIRAL: Het Superbowl optreden van Rihanna
Afgelopen week vond hét Amerikaanse sportevent van het jaar plaats: de Superbowl. Het event staat bekend om de iconische half-time shows van supersterren en dit jaar stond er wel een heel bijzonder optreden op de planning: de comeback van zangeres Rihanna. Na haar laatste album in 2016 heeft de zangeres zich niet meer laten zien op de bühne, wat dit optreden extra bijzonder maakte. TikTok is sinds maandag dan ook ontploft met duizenden video’s en edits van deze half-time show en binnen enkele dagen is #RihannaSuperBowl al meer dan 425M keer bekeken. Niet alleen RiRi stal echter de show, ook de achtergronddansers gaan viraal. De opvallende witte outfits zorgden voor een tweede viral hashtag: #RihannaMarshmallow.
3. MERK: Pathé
Als je aan TikTok denkt, denk je aan viral dansjes. Ondanks dat het platform uitgegroeid is tot veel meer dan dat, werken deze video’s tot op heden nog hartstikke goed. Bioscoop Pathé heeft dit goed begrepen en speelt in op een populaire dansroutine. De mascotte van het bedrijf volgt de routine vlekkeloos op en dat werd beloond met meer dan 225K views. Niet alleen in dit filmpje, maar ook in de andere filmpjes die zij delen op TikTok zit Pathé bovenop de nieuwste trends.
@pathenederland Wie wil mijn Valentijn zijn? 💛 #chickendance #valentinesday #pathe #bioscoop #chickendancechallenge ♬ WHY ARE PPL USING THIS SOUND - 🐢 riley 🦒🇳🇿
4. SOUND: Dumb ways to die
Het melodietje van deze trend is afkomstig van een Australische veiligheidscampagne omtrent spoorwegen uit 2012. In diverse YouTube video’s sterven gekleurde boontjes op de meest gekke en soms lugubere manieren, met als doel het waarschuwen van de kijkers. Het account was destijds al ontzettend populair en groeide uit tot een merk met 1,11 miljoen abonnees op YouTube en diverse games. Eén van de succesfactoren was het pakkende bijbehorende nummer. Ook in 2023 doet dit nummer nog zijn werk, maar dan onder de humoristische video’s van TikTokkers. De hashtag #dumbwaystodie is ondertussen meer dan 788M keer bekeken. Of de intentie van het nummer nog steeds overkomt via deze trend betwijfelen we zeer, maar grappig is het wel.
5. FORMAT: Christian Bale in American Psycho
TikTok zou TikTok niet zijn als er geen ingewikkelde scènes uit prijswinnende films vol-led-ig uit context worden getrokken, om vervolgens toe te passen op alledaagse situaties. In dit geval een scène uit ‘American Psycho’, waar Christian Bale met een koptelefoon op zijn hoofd een kantoor binnenloopt. TikTokkers gebruiken dit format om te demonstreren wat zij eigenlijk voor muziek luisteren tijdens serieuze momenten. Wederom een viral waar herkenbaarheid en humor een grote rol spelen. Opvallend: het is ook dit keer een format van CapCut.
@gooischevrouwenxxx Martin Morero ❤️
♬ origineel geluid - Gooische Vrouwen 🫶🏻
C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024