[column] Top 5-TikTok-trends: Nobody Sausage, 'daar sta je dan' en augurken met kaas
- Media
- 3 mrt 2023 @ 08:00
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 3 mrt 2023 @ 08:00
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
- ACCOUNT: Nobody sausage
Deze week in de spotlight: @nobodysausage. Het account staat vol video’s van… geanimeerde worsten. De fel gekleurde stengels bereiken per video minstens 1 miljoen views en het account heeft ondertussen al de 20M volgers bereikt. Niet alleen is het enigszins verwarrend om naar de video’s te kijken, ook zijn ze opvallend door de goede animatie én spelen ze in op trends, zoals ‘Dumb ways to die’, diverse trending sounds en populaire topics als het optreden van Rihanna bij de Super Bowl..
@nobodysausage When your guest finally leaves the house
♬ original sound - Tik Toker
2. SOUND: Daar sta je dan
De sound ‘Daar sta je dan’ is misschien nog niet volledig viral gegaan, maar de snelle stijging van het gebruik van het geluid, het hoge aantal likes en views op de video’s én de makkelijke toepasbaarheid voorspelt dat dit wel gaat gebeuren. De video’s gemaakt op deze sound zijn humoristische TikTok’s die pijnlijke momenten weergeven; de elektrische auto is leeg onderweg naar wintersport, je beseft tijdens een discussie dat je toch geen gelijk hebt of je kan tot 19:00 uur inchecken in het hotel en komt aan om 19:30 uur. Een upcoming trend om nú op in te spelen.
@sten Shit happens #wintersport ♬ florida 2009 - joost
3. FILTER: Bold Glamour
Kort geleden lanceerde TikTok de nieuwe filter genaamd ‘Bold Glamour’. Door dit toe te passen op je video’s krijg je niet alleen een lekker laagje make-up, maar ook word je hele gezicht ‘rechtgetrokken’. Resultaat: een heel nieuw uiterlijk dat nèt echt lijkt. TikTokkers reageren verbaasd en tegelijkertijd geschrokken op de filter en publiceren massaal ‘before’ en ‘after’ filmpjes. Ondertussen zijn er meer dan 6M video’s gemaakt met het filter en zijn de hashtags #boldglamour en #boldglamourfilter samen meer dan 160M keer bekeken.
@drmonicakieu Filters are fun, but they are NOT reality and we shouldn’t be comparing ourselves to them. But wow this one is good 😳 #filter #drkieutips #beauty #skincare #boldglamour #facialplasticsurgeon ♬ original sound - Dr Monica Kieu
4. TOPIC: Gen Z vs Millennials
Geen nieuwe trend, maar zeker wel eentje die lang aanhoudt: het verschil tussen Gen Z en Millennials. Nu de hippe Gen Z’ers ‘eindelijk’ volwassen worden en toetreden tot de arbeidsmarkt, ontstaan er soms nogal verwarrende, maar hilarische, situaties. Waar de Millennials bekend staan als echte carrièretijgers, is Gen Z berucht om hun zelfzucht. Genoeg inspiratie dus voor pakkende content en viral video’s.
@christianjmaldonado Gen Z not letting jobs dictate when they can or can't take time off, as we all should 😭😂
♬ original sound - Christian Maldonado
5. FOOD: Augurk met kaas
Een Nederlandse verjaardag wordt gekenmerkt door de traditionele borrelplank gevuld met leverworst, ossenworst en andere Hollandse versnaperingen. Wat natuurlijk ook niet mag ontbreken is een blokje kaas met augurk. Zo ook niet op TikTok, al dan niet in een nieuw jasje. Het platform wordt namelijk overspoeld met, zo schijnt, de lekkerste upgrade van deze Hollandse snack ever: augurken met gesmolten kaas. Eerlijk is eerlijk, wij zijn gefascineerd.
C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024