[column] Top 5-TikTok-trends: Smooth Operator, in de bonen en magie op je scherm
- Media
- 9 jun 2023 @ 09:50
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 9 jun 2023 @ 09:50
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. SOUND: Smooth Operator
Deze sound gaat als een raket op het platform, dus wie ‘m nu (écht nu, want de sound piekt op dit moment) in een TikTok gebruikt, heeft grote kans op een succesnummer. Hij wordt vooral veelvuldig gebruikt bij video’s waarin de slimmigheid, handigheid of behendigheid van iets of iemand wordt uitgelicht. Als bedrijf kun je bijvoorbeeld de indrukwekkende skills van je personeel, gasten of klanten kunnen showen, of de sound gebruiken om de fantastische USP’s van je product in de spotlights te zetten. ‘Smooth Operator’ is inmiddels al meer dan 680 miljoen keer beluisterd en de gemiddelde engagement rate van deze sound ligt nu op 11%. Dus go go go!
@ohwoah__ smooth operator
♬ original sound - Enzo
2. SERIE: The Idol
Van deze nieuwe HBO-serie is pas één aflevering uit, maar het is nu al the talk of the town. Controversiële gebeurtenissen op de set, zoals een regisseur die halverwege het project opstapt, bieden TikTokkers héérlijke juice om over te speculeren. Daarnaast kunnen velen (helaas, geduld is niet hun sterkste punt) het níet laten de show al na aflevering één af te schrijven. ‘The Idol’ heeft het stempel ‘flop’ dus al binnen, maar wij zijn nog wel bereid de serie (met Lily-Rose Depp en The Weeknd) een kans te geven. Deze komt immers uit de koker van de makers van de hitshow ‘Euphoria’. De hashtag is in ieder geval wel een doorslaand succes en is inmiddels al 900,4M keer bekeken.
@nicholasjanzen Some thoughts on the pilot episode of HBO’s The Idol #theidol #hbo ♬ original sound - Nicholas Janzen
3. ACCOUNT: Efteling
Het account van attractiepark de Efteling moet een keertje in het zonnetje gezet worden. Als één van de meest gevolgde accounts van Nederland doen ze het namelijk heel goed. Ze posten leuke behind-the-scenes-video’s, vertellen leuke feitjes over het park en haar historie, en delen leuke, dierbare momenten met Eftelingbezoekers. Op deze manier speelt het pretpark precies in op wat hun doelgroep wil zien - pure magie - en daarom werkt het zo goed.
@efteling We gaan achter de schermen bij de Efteling! 👀 Wat wil jij graag nog meer zien of weten? #efteling #eftelingtiktok #achterdeschermen ♬ origineel geluid - Efteling ✨
4. TREND: Carrousel-storytelling met Rihanna’s ‘Shut up and drive’
Sinds TikTok de carrouselfunctie beschikbaar heeft gemaakt, wordt hier door TikTokkers volop mee geëxperimenteerd. Deze trend is erg specifiek: je begint met het maken van een reeks met foto’s die een verhaal vertellen. Deze gooi je in de juiste volgorde in een carrousel, waarna je zoals hier de banger ‘Shut Up And Drive’ van Rihanna onder plakt. Uiteraard versneld, want de spanningsboog van de gemiddelde TikTokker is te kort voor het origineel. Et-voila: je lift mee op deze specifieke trend. Merken of bedrijven zouden dit kunnen toepassen bij een leuk behind-the-scenes-verhaal, of laten zien hoe iemand hun nieuwe product koopt in de winkel.
5. GEHEIM INGREDIËNT: De HAK-mascotte
Sommige video’s op TikTok gaan snoeihard door het dak, maar wat nou precies aan dat succes ten grondslag ligt, valt niet altijd te ontcijferen. Humor, herkenbaarheid, of oogstrelende beelden zijn logische redenen. Wat ook blijkt te werken: mascottes. Jep, we blijken een zwak te hebben voor gigantische kostuums die een merk vertegenwoordigen, waarmee TikTok-toppers NS en Bol.com bijvoorbeeld al vaker wisten te scoren. Ook de groente-experts van HAK wagen een poging met een dansende, uit de kluiten gewassen zak bonen. Slim, want op deze manier kun je niet alleen hele droge humor verwerken in je content, maar creëer je ook een unieke en opvallende manier om een nieuw product te introduceren.
@hakgroenten Replying to @Vincent Cornello U vraagt, wij leveren 🤝 #HAK #stazak #klaplong #rawstyle ♬ son original - REVEDGE
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024