Ook Kieskeurig.nl komt met winkelmandje

  • Online
  • 5 apr 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • E-commerceAffiliate

In navolging van Vergelijk.nl en Beslist.nl wil ook Kieskeurig.nl bezoekers de gelegenheid geven producten direct te kopen op de vergelijkingssite. 'We zien een rol voor ons weggelegd', zegt manager Mirelle Bos. 'Die pakken we op.'


Kieskeurig.nl, onderdeel van Sanoma Media, mikt op een soft launch met een aantal productcategorieën komende zomer. “Ons doel is mensen zo goed mogelijk te helpen bij een aankoop', zegt Bos, 'en hiermee bieden we de steeds drukkere consument extra gemak. Het vertrouwen dat consumenten in ons hebben, maakt dat wij deze stap durven te zetten.”

Nieuw verdienmodel
Naast het huidige verdienmodel op basis van kliks (cpc), krijgt Kieskeurig.nl er met zijn winkelmandje een model op basis van verkopen (cps) bij: 'We zoeken nog naar een reële prijsstelling', zegt Bos. Kieskeurig.nl, dat afgelopen oktober een pact sloot met de Consumentenbond, is in gesprek met een payments service provider om de consumentenbetalingen straks te faciliteren. Volgens Bos ligt de grootste uitdaging in de creatie van een infrastructuur die het bestaande en nieuwe zakelijke klanten makkelijk maakt aan te haken op de cps-optie, in de wetenschap dat de concurrentie niet stilzit.

U leest alle ins & outs hier


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken