Twitter en IBM gaan samenwerken
- Online
- 3 nov 2014 @ 09:39
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social mediaZakelijkBig dataLead based
- 3 nov 2014 @ 09:39
- Redactie Online
Twitter gaat officieel samenwerken met IBM. De expertise van IBM - het integreren van data met complexe systemen om bedrijven te ondersteunen bij het maken van cruciale bedrijfsbeslissingen - wordt gecombineerd met de database van Twitter om de service richting bedrijven nog verder te optimaliseren.
Twitter gelooft dat social gegevens ongelimiteerde waarde hebben, en welhaast grenzeloos toepasbaar zijn. De samenwerking met IBM moet deze waarde vrijmaken en stelt bedrijven in staat om Twittergegevens door middel van een set IBM tools, oplossingen en consulting services te betrekken bij het nemen van beslissingen.
Willekeurig gedachtengoed
Twitter vertegenwoordigt een enorm openbaar archief van menselijk gedachtengoed dat ideeën, meningen en debatten omvat die wereldwijd leven over welk onderwerp dan ook. Bedrijven hebben lang geluisterd naar wat hun klanten op Twitter te zeggen hebben. Maar ingewikkelde beslissingen vragen vaak om input vanuit een groot aantal verschillende systemen. Het is de kracht van IBM om die verschillende systemen en gegevens te integreren en zo tot betere beslissingen te komen. Zo stelt Twitter op de site in een officiëel Twitter blog.
Lens op de wereld
‘Twitter biedt zowel een krachtige nieuwe lens om naar de wereld te kijken als een platform voor honderden miljoenen consumenten en business professionals. Dit partnership, gebaseerd op IBM’s leidende analyse platform in de cloud, zal klanten helpen hun beslismodel te verrijken met een hele nieuwe soort gegevens’, zegt IBM’s CEO en bestuursvoorzitter Ginni Rometty.
Datakoppeling
Twitter hoort steeds dat bedrijven begeleiding vragen om Twittergegevens aan hun bedrijfsvoering te koppelen. De samenwerking met IBM voorziet direct in deze behoefte door het opleiden van tienduizenden IBM Global Business Services consultants in de zakelijke toepassing van Twittergegevens, en in de technische en organisatorische veranderingen die nodig zijn om deze belangrijke databron te verweven met de dagelijkse bedrijfsvoering.
Analytische oplossingen
Om te verzekeren dat bedrijven de waarde van deze nieuwe gegevens optimaal gebruiken gaan IBM en Twitter samenwerken aan een unieke set van bedrijfsoplossingen die Twittergegevens in IBM’s analytische oplossingen integreren.
Social activities
Deze aankondiging heeft een jarenlange voorgeschiedenis. De laatste jaren is Twitter de data gaan openstellen voor analyse. De overname van Gnip, eerder dit jaar, was een belangrijke mijlpaal, omdat Twitter daardoor een ondernemingsmodel had dat meer dan 15 miljard social activities per dag omzet in een levendig ecosysteem van klanten en partners die innoveren met behulp van deze gegevens.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HomeExchange lanceert "Be My Guest":... 13-11-2024
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024