Red je Pakketje wordt Instabox
- Online
- 18 nov 2021 @ 09:10
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerce
- 18 nov 2021 @ 09:10
- Nanny Kuilboer
Na eerder dit jaar te zijn overgenomen door Instabox gaan Red je Pakketje en Instabox nu verder als één merk. Met de naamswijziging is de integratie van beide diensten compleet. Instabox biedt zowel thuisleveringen als leveringen in pakketkluizen.
Red je Pakketje verandert begin 2022 zijn naam in Instabox. Met de naamswijziging is de integratie van Red je Pakketje compleet, nadat het bedrijf eerder dit jaar al werd overgenomen door Instabox. Sam Rohn, General Manager van Instabox Benelux: ‘De naamswijziging is een logische stap. We kijken ernaar uit om onze unieke uitstekende service door te zetten en van Instabox de populairste pakketbezorger te maken voor alle webshops en consumenten in Nederland en de rest van de Benelux.’
Instabox biedt geautomatiseerde pakketkluizen
Het Zweedse Instabox, een techbedrijf in de logistiek, kocht eerder dit jaar Red je Pakketje, de marktleider in duurzame Same Day-thuisbezorging in Nederland. Sinds begin dit jaar krijgt de organisatie snel voet aan de grond met geautomatiseerde pakketkluizen. Rohn: ‘Beide bedrijven hebben veel gemeen. We zetten de consument op één en nemen op basis daarvan onze beslissingen. Verder gaan Red je Pakketje en Instabox op dezelfde verantwoorde manier om met onze mensen en het milieu. Nu ook de technische hobbels zijn weggenomen, zijn we klaar voor de volledige integratie binnen Instabox. En we kijken ernaar uit om als één verder te gaan.’
Instabox wil Nederlandse pakketmarkt vernieuwen met minimaal 4.000 pakketkluizen
Instabox brengt een nieuwe dienst naar de Nederlandse pakketmarkt: pakketkluizen. Het bedrijf heeft hier al ervaring mee in de Scandinavische landen. Rohn: ‘Leveringen in pakketkluizen is een trend in heel Europa, maar Nederland heeft op dit gebied nog een inhaalslag te maken. Instabox plaatst daarom de komende twee jaar minimaal 4.000 pakketkluizen in Nederland.’
Fossielvrije bezorging
Instabox bezorgt in de Benelux zo veel mogelijk pakketten elektrisch. Alle pakketten worden fossielvrij bezorgd, ofwel met elektrische bussen, ofwel met busjes die rijden op het fossielvrije HVO100. De uitstoot die daar nog bij vrijkomt, compenseert de pakketbezorger voor 110%. Instabox wil eind 2022 alle pakketten elektrisch bezorgen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HomeExchange lanceert "Be My Guest":... 13-11-2024
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024