Nederlander bestelt minder bij betaald retourneren

Nederlander bestelt minder bij betaald retourneren
  • Online
  • 24 feb 2022 @ 08:49
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • E-commerce

Het merendeel van de Nederlanders (61%) geeft aan minder snel te veel te bestellen als zij zelf moeten betalen voor de retourkosten. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope.

Ook een meerderheid (62%) van de online bestellers zegt enkel producten terug te sturen wanneer deze helemaal niet aan de verwachtingen voldoen. Ruim een op de tien (11%) geeft zelfs aan producten te houden wanneer deze net niet zijn zoals verwacht. Dit zou kunnen komen doordat retourneren te veel moeite kost of dat er kosten aan zijn verbonden.

Jongeren vinden een retouroptie belangrijker dan de ouderen. 75% van de 18 tot 34- jarigen en 74% van de 35 tot 49-jarigen letten daarop tijdens een bestelling. Bij de 50-plussers is dat 66%. Het verschil tussen man en vrouw is ook vrij groot. Maar liefst 75% van de vrouwen wil een retouroptie, bij mannen is dat 63%.

De resultaten in dit persbericht komen uit de E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek naar de ervaring en tevredenheid over bezorging, retourneren, service en klachtenafhandeling. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Peter Korevaar.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken