Een open brief aan Ben Sauer, de Design Strategist
- Online
- 27 jun 2018 @ 12:12
- Link
-
Cansu Dengiz
spraakstrateeg & digital concept creator
Freelance - Geen tag
- 27 jun 2018 @ 12:12
- Cansu Dengiz
Spraakstrateeg & digital concept creator Cansu Dengiz bezocht de eerste editie van Open Voice bij bureau Mirabeau. Ze deelt haar ervaringen in een brief aan Ben Sauer.
Beste Ben Sauer,
Een aantal weken terug gaf je tijdens de eerste editie van Open Voice een lezing die bij mij voelde als een verademing. Alles wat je zei, maar vooral 'no one knows where the f**k this is going' wilde ik met grote letters opschrijven. Allemaal in hoofdletters het liefst. Uitprinten en op allemaal ramen hangen. Ook iedere marketeer, die nog geen budget voor spraakgestuurde technologie had, moest het weten.
Het liefst door ze zo’n ouderwets afspeelapparaatje in een bruine envelop op te sturen met een geknutselde brief erbij: 'Kijk marketeer A, be brave en ga er gewoon voor nu het experimenteren nog kan!'
Want dat is het, hè Ben, nú kunnen we nog experimenteren. Straks moeten we er klaar voor zijn.
Waarom investeren in Voice nú moet gebeuren en niet morgen
Soms heb ik het gevoel alsof ik weer dat 15-jarige meisje ben die haar vriendinnen probeerde duidelijk te maken dat een koelkast wél met een televisie zou kunnen praten. Soms heb ik het gevoel alsof ik de enige ben die denkt dat het juist nú belangrijk is om te investeren in voice, zodat je morgen klaar bent voor de markt en je concurrenten. Soms heb ik dat onzekere gevoel weer, maar dan zijn er evenementen zoals deze en mensen zoals jij.
Voice groeit sneller dan mobiel en web, Ben. Maar dat weet jij natuurlijk als de beste. Er zijn 55 miljoen speakers verkocht in 3,5 jaar. Er zijn 40.000 apparaat-integraties en er wordt voor miljarden geïnvesteerd door Google en Amazon. Toen ik Maarten Lens-Fitzgerald (Founder Open Voice) sprak vertelde hij me dat bedrijven het momentum zouden moeten gebruiken. ‘Over 5 jaar hebben bedrijven naast een facebook-pagina en website ook een voice-service!’, zei hij vol enthousiasme. Ik geloofde hem. Als je het mij vraagt, daar ga ik dan even vanuit hè, kan dat nog best wel eens sneller zijn. Het gaat allemaal zo snel, maar dat is ook goed. Stilstaan wilt immers niemand. Wat denk jij?
Wat voelde ik me geïnspireerd na afloop, Ben.
Ben jij er ook bij op 3 juli?
Ik weet dat er dit keer andere geweldige namen spreken, zoals Vanja Mlaco van Transavia waar ik ook bij Google Nederland naar heb mogen luisteren. Maar ik hoop stiekem dat ze jou iedere keer laten spreken, Ben. En wat wacht ik met spanning af op de presentatie van Max Amordeluso (EU Lead Evangelist of Amazon Alexa) zeg! Holymineu!
Je hebt me weer helemaal geïnspireerd, Ben.
En daarvoor ben ik je heel erg dankbaar.
-
Cansu Dengiz
- Werkt bij: Freelance
- Functie: spraakstrateeg & digital concept creator
- Website:https://www.linkedin.com/in/cansudengiz
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HomeExchange lanceert "Be My Guest":... 13-11-2024
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024