Ronald Ockhuysen nieuwe directeur VandenEnde Foundation

Ronald Ockhuysen nieuwe directeur VandenEnde Foundation
  • Sponsoring
  • 17 mei 2021 @ 11:50
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

Ronald Ockhuysen (1966), voormalig hoofdredacteur van Het Parool, wordt per 1 juni 2021 de nieuwe directeur van de VandenEnde Foundation. Hij volgt Milou Halbesma op die onlangs wegens persoonlijke omstandigheden terugtrad als directeur.

De VandenEnde Foundation is het particuliere cultuurfonds van het ondernemersechtpaar Joop en Janine van den Ende.

Joop van den Ende: ‘Ronald Ockhuysen werkt sinds begin dit jaar bij ons als adviseur communicatie en strategie. Wij hebben hem daarbij leren kennen als iemand met een brede blik op de kunsten en een scherp oog voor de rol van onze Foundation in de culturele sector. In onze zoektocht naar een nieuwe directeur realiseerden we ons dat wij met Ronald de goede kandidaat al in huis hadden.’

Janine van den Ende: ‘Door zijn achtergrond in de kunstjournalistiek heeft Ronald een goed overzicht van het culturele aanbod in ons land. Daarbij weet hij als voormalig hoofdredacteur het nodige van ondernemerschap en werken met creatief talent. Die combinatie maakt hem in onze ogen bij uitstek geschikt voor deze positie.’

Ockhuysen werkte eerder als journalist en programmamaker.

Van 2015 tot 2021 was hij hoofdredacteur van Het Parool. Ockhuysen: ‘Het stemt me trots dat ik leiding ga geven aan dit bijzondere particuliere fonds, dat cultuur beschouwt als basisvoorwaarde voor een leefbare maatschappij.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken