KNVB en Nike vieren 25-jarig jubileum
- Sponsoring
- 9 nov 2021 @ 10:53
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 nov 2021 @ 10:53
- Sjaak Hoogkamer
In aanloop naar Euro 2000 sierde Edgar Davids de 150 meter hoge Delftse Poort in Rotterdam. Na 21 jaar wordt de inmiddels ex-international opgevolgd door de Oranjehelden van nu: Oranjeleeuwin Lieke Martens staat naast captain van het Nederlands elftal, Virgil van Dijk.
De uiting is gemaakt op initiatief van de KNVB, als dank voor 25 jaar samenwerking met Nike.
Martens over deze uiting: ‘Ik kan mij nog herinneren dat Davids op dit gebouw stond in de aanloop naar EURO 2000 in eigen land. Als klein meisje van 7 had ik destijds niet durven dromen daar ooit zelf op te staan. Dit maakt mij erg trots en laat daarnaast mooi zien welke rol het vrouwenvoetbal vandaag de dag inneemt.’
Samenwerking met Nike
Nike is op meerdere fronten nauw betrokken bij de KNVB en heeft naar eigen zeggen in de afgelopen 25 jaar een grote rol gespeeld in de aantrekkingskracht van Oranje, zowel bij het mannen- als het vrouwenelftal. Het meest zichtbaar is het shirt, dat niet voor niets wereldwijd geliefd is vanwege de kleur en het design. Hoogtepunt was volgens Nike onder andere de ontwikkeling van het eerste Oranjeshirt gemaakt voor vrouwen, met een betere pasvorm én waarbij de leeuw op de borst werd veranderd in een leeuwin.
Jean Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB: ‘In 25 jaar hebben we samen zoveel meegemaakt. Hoogtepunten en dieptepunten. In al die jaren was Nike niet alleen onze partner, maar ook een van onze meest trouwe supporters: daar zijn we hen dankbaar voor. Nike daagt ons uit en heeft als wereldwijd merk een belangrijke bijdrage geleverd aan het vernieuwende imago dat Oranje vandaag de dag heeft: geliefd door jong en oud, jongens en meisjes.’
‘25 years and counting’
De uiting op de Delftse Poort maakt onderdeel uit van een campagne waarin de KNVB stilstaat bij de samenwerking met Nike. Om te laten wat Nike de afgelopen 25 jaar voor het Nederlands voetbal heeft betekent, heeft de KNVB deze film laten ontwikkelen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam... 08-11-2024
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024