Philips en PSV starten actie bloedbank Sanquin

Philips en PSV starten actie bloedbank Sanquin
  • Sponsoring
  • 18 jan 2023 @ 17:29
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Een op de vier mensen heeft ooit donorbloed nodig om te genezen of zelfs in leven te blijven. Door vergrijzing van de groep bloeddonors dreigt er een tekort. Philips en PSV slaan daarom de handen ineen om bloeddonors te zoeken in de regio voor bloedbank Sanquin.

Sylvia van Es (president Philips Nederland) en Marcel Brands (algemeen directeur PSV) trapten de campagne af in het centrum van Eindhoven. Zij ondergingen in de mobiele afnamelocatie symbolisch een bloedgroeptest; de eerste stap om bloed- of plasmadonor te kunnen worden, onder begeleiding van Daphne Thijssen-Timmer (directeur Bloedbank Sanquin) en Ivo van Schaik (CEO Sanquin Bloedvoorziening).

'Talloze patiënten in Nederland hebben bloed nodig, bijvoorbeeld tijdens de behandeling van kanker of na een verkeersongeluk. Ook stijgt de vraag naar bloed- en geneesmiddelen die uit deze donaties worden bereid. Patiënten rekenen op deze geneesmiddelen om hun leven te draaglijker te maken of zelfs te redden,' aldus Daphne Thijssen-Timmer, directeur Bloedbank van Sanquin. 'Daarom is het zo belangrijk om meer donors te vinden die bereid zijn om plasma of bloed te doneren.

Dankzij deze bijzondere inzet van Philips en PSV hopen we meer Nederlanders te vinden die bereid zijn om donor te worden.

Zij krijgen er inzicht in hun eigen gezondheid voor terug, dankzij onze controles voor bloedveiligheid.'

Maatschappelijke verantwoordelijkheid

Sylvia van Es, president Philips Nederland, vindt het belangrijk dat Philips ook zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid pakt: 'We hebben al langere tijd een samenwerking met Sanquin, waarbij we onze medewerkers oproepen onder werktijd bloed te doneren. Dat past bij ons gezondheidstechnologiebedrijf met roots in Eindhoven.

Vanwege het naderende tekort aan donors, breiden we nu samen met PSV de zoektocht uit naar nieuwe donors in de gehele regio. Zo maken we samen nog meer impact

Marcel Brands, algemeen directeur van PSV, is trots op het gezamenlijke initiatief: 'PSV en Philips zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Samen willen we graag voetbal overstijgende impact maken in de regio. Dat is de kracht van onze samenwerking. Het is bijzonder om te zien dat vervolgens veel bekenden zich achter ons initiatief scharen en zich aan deze campagne hebben verbonden.'

Online en offline campagne

De bijzondere wervingscampagne is drie maanden grotendeels online zichtbaar. Bekende gezichten zoals Guus Hiddink, John van den Heuvel, Ruud van Nistelrooij, Eveline Wu, Ronald Koeman, Luuk de Jong, Esmee Brugts en Jeroen Dijsselbloem scharen zich achter deze maatschappelijke missie voor meer donors.

Daarnaast wordt een truck ingezet, samen met promotieteams van Sanquin en Philips-medewerkers. De truck zal regelmatig te zien zijn in de regio en rondom thuiswedstrijden van PSV. Op 21 januari, voorafgaand aan PSV – Vitesse, kunnen fans bij het Philips Stadion een bloedgroeptest laten afnemen. De truck is aanwezig bij minimaal twee andere thuiswedstrijden van PSV en bezoekt locaties van Philips in Best en Drachten.

Donors kunnen zich aanmelden op Philips.nl/bloedverwanten.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken