‘Dromen’ thema nieuwe shirt van Jumbo-Visma

‘Dromen’ thema nieuwe shirt van Jumbo-Visma
  • Sponsoring
  • 18 apr 2023 @ 08:49
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In samenwerking met AGU en de Efteling lanceert Team Jumbo-Visma een nieuw shirt voor de Tour de France van 2023. Het shirt, genaamd ‘The Vélodrome’, laat een sterrenhemel vol dromen zien.

Om iedereen aan te moedigen in hun dromen te geloven, is het verhaal ‘The Vélodrome. Ride your dreams’ geschreven door de Efteling. Sander de Bruijn, ontwerper bij de Efteling, schreef een sprookje over geloof, dromen en doorzettingsvermogen. Het gaat over een klein fietsertje die onder een fonkelende sterrenhemel losraakt uit de draaimolen genaamd The Vélodrome en als in een droom uiteindelijk finisht op de Champs-Élysées. De sterrenhemel op het shirt weerspiegelt dit sprookje.

De samenwerking met de Efteling bracht aan het licht dat vroeger in het park een fietsmolen stond waar je zelf in kon fietsen: De Vélodrome. Een attractie die speciaal hiervoor is teruggebracht naar het Anton Pieck Plein, dat dit jaar in het teken staat van een eerbetoon aan de grondlegger van de Efteling.

Björn Jeurissen, CEO van kledingpartner AGU: ‘Met dit betoverende shirt hebben we samen met Team Jumbo-Visma en de Efteling weer een nieuw hoogtepunt bereikt. Niet alleen maken we het maatwerk voor de wielerploeg op een heel bijzondere manier voor iedereen beschikbaar, we inspireren ook nog eens nieuwe generaties om dromen op de fiets na te jagen. Naast het gepersonaliseerde design, is het shirt van het allerhoogste niveau. We hebben wederom het snelste shirt van het peloton ontwikkeld, waarbij renners kunnen rekenen op de beste technologie in combinatie met een prachtig ontwerp.’

Sander de Bruijn, ontwerper bij de Efteling: ‘Het is een droom en een eer om het wielershirt voor Team Jumbo-Visma te mogen ontwerpen voor de aankomende Tour de France. Het onderliggend thema: ‘Geloven in je Dromen’ is één van de allermooiste verhalen en boodschappen die we via dit ontwerp The Vélodrome: Ride your Dreams aan kinderen en alle toeschouwers van de aankomende Tour de France kunnen meegeven.’

Richard Plugge, algemeen directeur Team Jumbo-Visma: ‘De overwinning van de Tour de France vorig jaar was voor ons een langgekoesterde droom die werkelijkheid werd. We hebben onze droom verwezenlijkt door groot te durven dromen en daar een deadline aan te verbinden. We hopen met dit shirt iedereen over de hele wereld te inspireren om dromen na te jagen en daar voor te blijven gaan. We zijn bij de Efteling uitgekomen omdat zij bij uitstek degene zijn die inspirerende dromen en verhalen kunnen omtoveren in pakkende en levende ontwerpen. We zijn erg trots dat we samen met onze kledingpartner AGU en de Efteling tot een prachtig verhaal en ontwerp zijn gekomen. We gaan dit shirt met veel trots dragen in de komende Tour de France en uiteraard ons uiterste best doen om onze dromen weer waar te maken.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken