Mysteryland zet volgende stap in verduurzaming met Varta
- Sponsoring
- 21 jun 2023 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOEntertainment
- 21 jun 2023 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Dancefestival Mysteryland en energiemerk Varta kondigen hun nieuwe partnership aan. Hiermee wordt ingespeeld op de behoeften van bezoekers en zo zetten beide partijen een vervolgstap om hun duurzaamheidsdoelstellingen te behalen.
Mysteryland maakt in haar 30e jubileumjaar opnieuw een grote stap op gebied van verduurzaming. Eerder kondigde het festival al aan deze zomer grotendeels over te gaan op groene, lokaal opgewekte energie en met de nieuwe samenwerking met Varta gaan zij nog een stap verder. Varta is een van de grootste producenten van mobiele energieoplossingen ter wereld en duurzaamheid is een integraal onderdeel van de bedrijfsdoelstellingen. Bezoekers die in het laatste weekend van augustus Mysteryland bijwonen, kunnen bij de iconische camping van het festival diverse oplaadpunten vinden om hun mobiele apparatuur op te laten.
Niet alleen telefoons kunnen bij de ‘Chill and Charge’ area worden opgeladen. Bezoekers krijgen zelf ook de mogelijkheid om even tot rust te komen en zelf te rechargen bij de chill area. Festivalgangers die niets van het muzikale spektakel willen missen, kunnen een opgeladen Varta powerbank huren bij verschillende verhuurpunten en zo hun telefoon on-the-go opladen. De stroom voor de Varta powerpunten en powerbanks wordt opgewekt met een duurzame generator.
Martijn van Daalen, CCO van ID&T: 'Wij zijn blij dat deze samenwerking bijdraagt aan de groene missie van Mysteryland. Daarnaast kunnen we nu samen met Varta onze bezoekers nog beter in hun behoeften voorzien om hun festivalervaring verder te verbeteren.'
Van microbatterijen tot AA-batterijen en powerbanks, Varta biedt naar eigen zeggen een breed scala aan duurzame en innovatieve producten waarmee zij gebruikers in staat stellen onafhankelijk te zijn in hun dagelijks leven. De verantwoordelijkheid voor het milieu komt tot uiting in de gehele levenscyclus van de producten.
Annemiek Okken, Trade Marketing Manager Varta Benelux: 'Bij Varta geloven we in het creëren van een duurzame toekomst voor iedereen. Daarom zetten we ons in om hernieuwbare energiebronnen te gebruiken in onze productieprocessen en om onze ecologische voetafdruk waar mogelijk te verkleinen. Samenwerken met ID&T voelt voor ons als de juiste vervolgstap in de verdere verduurzaming van energieoplossingen. De creatieve, logische en mooie invalshoek past precies in de positionering van Varta.'
De activatie is ingericht en verzorgd door 10Waves uit Amsterdam, een bureau dat zich specialiseert in het bedenken, bemiddelen, organiseren en activeren van strategische samenwerkingen tussen brands & events. Vanuit een 360 graden-visie komt het bureau tot strategieën en creatieve concepten die de aandacht trekken en de beoogde doelgroep enthousiasmeren, verleiden en overtuigen.
Michiel van Rijn, oprichter van 10Waves: 'Dit idee is simpelweg ontstaan vanuit mijn eigen frustratie. Elke keer als ik onderweg ben, is de batterij van mijn telefoon weer bijna leeg. Zonder je telefoon kun je tegenwoordig niets meer. Door middel van een uitgekiende crossmediale strategie willen wij het belang en de impact van mens, natuur en omgeving verder benadrukken en activeren.'
Naast de activatie op Mysteryland, is er vanaf nu ook een limited edition Varta x Defqon1 powerbank beschikbaar. Deze speciaal ontwikkelde powerbank is zowel online als op Defqon1 Weekend Festival, dat van 22 t/m 25 juni plaatsvindt in Biddinghuizen, verkrijgbaar.
(PvWk)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ID&T
- powerbank
- Varta x Defqon1
- 10Waves
- Annemiek Okken
- Varta Benelux
- EDM
- ‘Chill and Charge’ area
- festival
- Martijn van Daalen
- house
- Trade Marketing Manager
- dance
- Michiel van Rijn
- Varta
- Mysteryland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
- Derde seizoen podcast Football is... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing